• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

if and functie lijkt niet te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascal2022

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2021
Goedemorgen forumleden,

Wie kan mij helpen?
Ik loop tegen het probleem aan dat mijn Excel een IF AND formule niet accepteert. De formule heb ik rechtstreeks overgenomen uit een handleiding en alleen het bereik en de controlewaarden aangepast, maar zonder succes. Ik krijg een algemene foutmelding met "there is a problem with this formula.. not trying to type a formula..."

Het gaat om de volgende formule:
=IF(AND(C7>2873,C7<1899),"OK","Let Op")

Wat probeer ik te doen?
Ik heb een document met allemaal verbruiksgegevens. Hiervan heb ik een gemiddelde berekend en een standaard deviatie uit afgeleid. Het gemiddelde minus de standaard deviatie is de ondergrens, hetzelfde maar dan plus de deviatie is de bovengrens. In de formule zijn dit de waarden >2873 en <1899. Alles daartussen is de acceptabele bandbreedte en moet de Logic-text "ok" weergeven. Valt het buiten de bandbreedte moet er "let op" verschijnen.

Wellicht nog interessant: Microsoft Excel voor mac, versie 16.56.

C7 kan nooit groter dan 2873 zijn en tegelijk kleiner dan 1899. Pijltjes omdraaien dus.

De foutmelding krijg je omdat er komma’s gebruikt worden tussen parameters. Vervang die eens door puntkomma’s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan