IF codes bij Als, Dan, Anders (Word-veld) afdruk samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0711

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2005
Hoi hoi!

Deze probleem zit ik al een tijdje mee, hehe :p
Op de chat konden ze me ook niet helpen.
Ik wil namelijk weten hoe je meerdere if codes in elkaar kunt nesten. Voor verduidelijking klik op de link hieronder en kijk dan naar de eerste zoekresultaat:
link

{IF 50 <= 60 "lager" "hoger"}

50 = het aantal punten
Als het aantal punten kleiner of gelijk is aan 60 komt de tekst lager te staan anders hoger, maar wat als het gelijk is aan 60 punten, dus blijkbaar moet er ook nog een IF komen zoals: IF 50=60 ... maar op welke plaats dan wel? :rolleyes:

Dit heb ik in Word gedaan, bij afdruk samenvoegen, en dan Word-veld "Als, dan, anders"

Je kunt de code namelijk ook handmatig bewerken, door rechtermuisknop op de veld te gaan drukken en dan veldweergave veranderen.

Bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer genoeg ben ik nog steeds niet uitgekomen.

Ik heb dit gedaan:
{IF 50 <= 60 {IF 50=60 "gelijk"} "lager" "hoger"}

Maar het werkt niet :(

Wat me wel opviel is dat wanneer je door de records heen gaat, dat je ziet dat de blauwe getal (2e), niet mee gaat. Het blijft nog steeds 50. Niet iedereen heeft 50 punten, sommige 40, 25 bla...bla... Misschien daardoor dat het niet werkt?

Ik heb geprobeerd om de accolades vetgedrukt te doen, maar nee het luistert ook niet :(

Normaal gesproken wil je een variabele testen, bv {IF (als) { MERGEFIELD (samenvoeg veld) XYZ (te testen waarde) } = xyz (Dan) "XYZ" (Anders) "NIET XYZ" }

Ik vermoed dat de eerste 50 in jou voorbeeld wel een verwijzing is naar het mergefield, de tweede echter niet en door Word gezien wordt als een getal, en 50 is nooit gelijk aan 60 en dus ook nooit "gelijk".

Zorg er dus voor dat "50" in beide gevallen een verwijziging naar de te testen variabele is.

En 'accolades vetdrukken'? d.w.z. dan heb je ze zelf getypt. That's not the way to do it.

Een veld maak je met Ctrl+F9, en dan kun je zelf IF typen, maar de openings- en sluitaccolade horen bij elkaar.

Met deze opmerking, en met de opmerking van Withaar, zal het nu wel lukken.

Dank je wel allemaal deskundigen!

Gebrek van kennis (ctrl + F9) levert geen resultaat. Als ik dit wist dan kon ik zelf oplossen... :o

Maar ik ben er nog steeds niet uitgekomen...:confused:

Ik krijg foutmelding... Laat het anders maar zitten, maar thanks voor de moeite!

Hai gast0711, :D

Niet zo snel opgeven!

Wellicht kun je even een voorbeeldje plaatsen samen met een kleine samenvoegdatabase (Excel of zo)

Dan kunnen wij zien wat je bedoeld...

Wat jij wilt moet gewoon kunnen! :thumb:

Dat is wel aardig van je Joost, maar ik weet niet of die database in zip geupload kan worden, let's try.
Als reply doe ik ook nog de brief erbij waar het omdraait.
Maar wel bedankt voor de liefdadigheid!

Bijlagen

Hai gast0711, :D

Problem solved!

Ik heb een iets andere veldcode gemaakt maar het komt dus gewoon neer op hetgeen Frits eerder plaatste:

Code:
{ IF { MERGEFIELD Punten } >=60 { IF {MERGEFIELD Punten } = 60 “lager” “hoger” } "lager"}

Je document zit terug in de bijlage je moet er alleen nog mijn controle veld uithalen. (had ik nodig om te checken)

Veel plezier ermee! :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan