Hallo allemaal,
Ik kom jullie Excel-helden weer eens lastigvallen! In bijlage het document...
Het gaat over het tabblad '2017', meer bepaald over de IF-functies in B4:C15.
Ik bereken hier een bedrag dat komt uit verschillende andere tabbladen. Echter mag dit enkel getoond worden vanaf de 1ste van de maand. Ik heb dit nu opgelost door een formule zoals onderstaand te gebruiken: =IF(MONTH(A4)>MONTH(TODAY());"";SUM(Jasmina!R7+Karla!R7+Lydi!R7+Group!R7+Nabila!R7+Chloé!R7+Tessa!R7))
Nu zitten we natuurlijk elk jaar met het probleem dat vanaf 1 januari, het Excel bestand van vorig jaar steeds compleet leeg komt te staan (want, jawel het is Januari).
Kan ik deze formules bewerken dat het jaar ook mee wordt opgenomen? Op die manier kan de file 2017 de cijfers van januari 2017 (en verder...) laten zien, maar dat de file van 2016 niet plots helemaal leeg komt te staan.
Of als jullie een geweldig ander idee hebben, laat maar komen!
Ik hoop dat ik wat duidelijk ben...
Groeten,
RoelBekijk bijlage Test 2017.xls
Ik kom jullie Excel-helden weer eens lastigvallen! In bijlage het document...
Het gaat over het tabblad '2017', meer bepaald over de IF-functies in B4:C15.
Ik bereken hier een bedrag dat komt uit verschillende andere tabbladen. Echter mag dit enkel getoond worden vanaf de 1ste van de maand. Ik heb dit nu opgelost door een formule zoals onderstaand te gebruiken: =IF(MONTH(A4)>MONTH(TODAY());"";SUM(Jasmina!R7+Karla!R7+Lydi!R7+Group!R7+Nabila!R7+Chloé!R7+Tessa!R7))
Nu zitten we natuurlijk elk jaar met het probleem dat vanaf 1 januari, het Excel bestand van vorig jaar steeds compleet leeg komt te staan (want, jawel het is Januari).
Kan ik deze formules bewerken dat het jaar ook mee wordt opgenomen? Op die manier kan de file 2017 de cijfers van januari 2017 (en verder...) laten zien, maar dat de file van 2016 niet plots helemaal leeg komt te staan.
Of als jullie een geweldig ander idee hebben, laat maar komen!
Ik hoop dat ik wat duidelijk ben...

Groeten,
RoelBekijk bijlage Test 2017.xls