Hey,
Is er een manier om IF te combineren met ON ERROR RESUME NEXT?
Ik heb eerder een vraag naar een zoekfunctie gepost die de gezochte tabblad activeert. In die zoekfunctie staan alle namen van alle tabbladen. Nu is het probleem dat als ik een tabblad verwijder, en later zoek ik naar dit tabblad, dan krijg ik een foutmelding. Ik dacht dit op te lossen met ON ERROR RESUME NEXT. Maar nu blijkt dat hij mijn "oplossing" ook gebruikt als de foutmelding niet plaats vind. Hier de code:
Het is dus de bedoeling dat de macro de oplossing alleen gebruikt als de foutmelding optreed.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Is er een manier om IF te combineren met ON ERROR RESUME NEXT?
Ik heb eerder een vraag naar een zoekfunctie gepost die de gezochte tabblad activeert. In die zoekfunctie staan alle namen van alle tabbladen. Nu is het probleem dat als ik een tabblad verwijder, en later zoek ik naar dit tabblad, dan krijg ik een foutmelding. Ik dacht dit op te lossen met ON ERROR RESUME NEXT. Maar nu blijkt dat hij mijn "oplossing" ook gebruikt als de foutmelding niet plaats vind. Hier de code:
Code:
If Not Range("A:A").Find(colname, , xlValues, xlPart) Is Nothing Then
Range("A:A").Find(colname, , xlValues, xlPart).Select
If MsgBox("Is dit de collega die je zoekt?", vbYesNo) = vbYes Then
gevonden = "true"
naam = ActiveCell.Value
On Error Resume Next
Worksheets("index").Activate
Range("A:A").Find(colname).Select
Selection.Delete
Unload Me
Exit Sub
Else
Het is dus de bedoeling dat de macro de oplossing alleen gebruikt als de foutmelding optreed.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: