IF en Then functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1977

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Hallo,

Ik heb een aantal nummer velden (opdrachten) in een tabel;
1. HeelonLeashandFig_8 40 points
2. StandforExamination 30 points
3. HeelFree 40 points
4. Recall 30 points
5. LongSit 30 points
6. LongDown 30 points
7. Total score (1+2+3+4+5+6=)
8. qualifying

er kunnen dus max 200 punten behaald worden. Nu krijg je qualifying score als je 170 of meer hebt gehaald. Maar de punten die je op de verschillende opdrachten kan halen moeten ook meer dan 50% zijn.
En dan moet er als resultaat komen in qualifying(8) "Q"

? hoe kan ik dit gaan doen.

Maak al gebruik van IIF in qeury (zie voorbeeld) in ander stukje.
Code:
qualifying: IIf([Score]>194;"XQ";IIf([Score]>169;"Q"))

Alvast heel erg bedankt

Om te beginnen: de velden [Total Score] en [Qualifying] horen niet in je tabel thuis; dat zijn afgeleide functies. Dat bereken je met queries. Nu kun je iemand een Total Score van 190 punten geven terwijl de berekening van de velden maar een score van 134 oplevert. En dat kan, omdat er geen enkele relatie is tussen de deelvelden en het totaalveld. En hetzelfde geldt voor [Qualifying]. Dus dat druist héél erg tegen goed database ontwerp in. Niet doen...
Daarnaast snap ik niet precies wat je nu wilt; als iemand voor [Heelfree] maar 15 punten scoort, en voor de rest maximaal, dan krijgt hij/zij géén Q?

Ja inderdaad de velden [Total Score] en [Qualifying] horen daar niet. had ik iets anders moeten formuleren.

Inderdaad als iemand voor [Heelfree] maar 15 punten scoort, en voor de rest maximaal, dan krijgt hij/zij géén Q. Dat zijn de regels van de sport.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan