Opgelost IF EXIST dan map maken op aangesloten schijf en in de betreffende map op E:

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Ja, zo werkt het bij mij ook. Helaas is dat niet het VSN maar een ander nummer en ook de rest van de schijven ontbreken.

Ook wordt het niet aangemaakt op de betreffende schijf zelf of met een andere naam? Dus lees nog eens wat ik geschreven heb.

Ik kan er niks anders maken en de VSN is wat Microsoft zelf aan het programmaatje terug geeft.

Ja, dat begrijp ik. Het is helaas niet wat ik wil. Op de screenshot en met de uitleg denk ik toch duidelijk gemaakt te hebben wat ik wil. Die van AHulpje moet eigenlijk goed zijn maar er zit ergens iets wat de zaak stopt. %1 %%D dat begrijp ik toch niet. Op de B en de E: wordt de juiste map aangemaakt (label en VSN van de B-schijf) en dan stopt het.

Laatst bewerkt:
@edmoor
Weet jij ook niet waar de fout zit in de laatste code van AHulpje? De A is afwezig dan pakt die de B maakt die mappen aan en dan stopt de aanmaak van mappen terwijl meer schijven aanwezig zijn.

Wijzig:
Code:
CALL DriveInfo.bat %%D
In:
Code:
Start DriveInfo.bat %%D
En als laatste regel in DriveInfo.bat:
Code:
Exit

Ja, dat werkt. Bedankt.

Wellicht dat een stukje uitleg op 'n plaats is.
Bij het gebruik van CALL wordt de aangeroepen batch file gestart en de aanroepende batch file gestopt.
Vandaar dat er maar 1 drive werd behandeld.

Met Start wordt de aangeroepen batch file gestart in een nieuw proces en kan dus de aanroepende batch file gewoon doorgaan.
De Exit in de aangeroepen batch file is voor het stoppen van dat nieuwe proces.

Bedankt voor de uitleg. Ik heb het uitvoerig getest en in de praktijk is het toch niet 'de' oplossing. Heel snel raak je het overzicht kwijt. Ik zet nu op ieder volume een batch file. Wanneer nodig activeer ik die.
Ik ga er nu niet meer verder mee want het is nu allemaal op te lossen. Bedankt voor alle hulp. 👍

Mijn DOS kennis is toch een beetje weggezakt, getest met twee schijven en dat ging goed, maar edmoor heeft uiteraard helemaal gelijk, geen CALL maar START, en zonder EXIT blijven alle DOS-boxen openstaan.
En met VBScript of een VBA macro ben je flexibeler en heb je een betere foutafhandeling. Maar over een paar jaar houdt de ondersteuning van VBScript op: https://techcommunity.microsoft.com...-deprecation-timelines-and-next-steps/4148301

Daarna is er VB.Net en gebruik ik ook regelmatig.

Visual Studio gebruik ik voor "echte" applicaties meestal in combinatie met een SQL Server database.

Ik deed onderhoud op SQL Servers in combinatie met Microsoft Dynamics Navision en Business Central databases. Het programmeerwerk deden anderen.
VB.Net gebruikte ik voor conversies een andere zaken ook in combinatie met Excel.

Terug
Bovenaan Onderaan