If Exist

Status
Niet open voor verdere reacties.

justmehaxe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Goedemorgen,

Ik heb hier een SQL Server draaien en wil het volgende doen. Ik vul een tabel met gegevens vanuit een andere database. Nu wil ik dat hij eerst kijkt of de tabel aanwezig is en deze leeggooid/verwijderd.

Want als ik namelijk s'nachts de gegevens terug zet zegt hij dat de tabel al bestaat en gooit hij de regels er gewoon in. Dus je krijgt telkens dubbele gegevens.

Groeten,

in mysql:
DROP TABLE IF EXISTS tabelnaam1, tabelnaam2;

sql server:
zie hier

Laatst bewerkt:
nog even een ander vraagje. Waar betekent die precies?

[Credit] numeric (15,8) NULL,

Het gaat hier met name om de 15 en de 8. Als er bijvoorbeeld:

[Credit] char (15) NULL, staat begrijp ik dat 15 het aantal rekens is. Weet iemand waar de 15 en de 8 voor staan?

ik wil namelijk een kolom inladen maar geeft elkens een foutmelding:

The number of failing rows exceeds the maximum specified:

Insert error, column 16 ('Credit, DBTYPE_NUMMERIC), status 12: invalid status for bound data

De kolom heeft waarden als:

-2568.2
25846848.5

Ik denk dat hij stuk loopt op dat minnetje. Welke DBTYPE zou ik moeten gebruiken? Char werkt ook niet btw.

Dat minnetje zal het wel niet zijn, numeric kan ook negatieve getallen aan. Ik denk eerder dat het aan het aantal cijfers achter de komma ligt. Misschien kun je die verlagen aangezien het elke keer maar 1 cijfer is. Of misschien werkt een float beter. Hier vind je in ieder geval de specificaties van datatypen in sql server met grenswaarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan