• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If formule met hyperlink naar andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlonadeGroot

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Hallo,

Ik wil in een Excel workbook een if formule met hyperlink invoegen, maar ik kom er niet uit.

Als er in een cel een bepaalde keuze gemaakt wordt moet de hyperlink zichtbaar worden naar een andere sheet in hetzelfde workbook en anders moet het leeg blijven.
Zie bijlage.

Ik heb veel op Google gezocht en ook diverse geprobeerd, maar het lukt niet.
Iemand die voor mij het antwoord heeft?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik veronderstel dat het zo wel zal lukken:
Hyperlink is denk ik ook in het Engels identiek

Code:
=HYPERLINK("#Sheet"&B1&"!A1"; "Ga naar bovenstaand werkblad")

Hallo LucHeyndrickx

Helaas werkt dat niet, dan is de hyperlink altijd zichtbaar. Ik wil deze alleen zichtbaar hebben als in B1 dus gekozen is voor 1.

Ik heb nu dit: =IF(B1="1";HYPERLINK("Sheet2!A1";"Click here");"") maar dan krijg ik dus de melding 'Cannot open the specified file'

Laatst bewerkt:
er moet een # voor de link.
om aan te geven dat de link binnen het document is.

PHP:
=IF(B1=1;HYPERLINK("#Sheet2!A1";"Click here");"")

en verwijder de " " om het cijfer 1.
anders werkt ie niet

Laatst bewerkt:
Hallo lam201,

Dat werkt idd in dit documentje, maar ik krijg het niet werkend in het document waar ik het in wil hebben :(.

Sheet1 (Vendor details) Als hier in G26 gekozen wordt voor Trade Vendor wil ik in G27 de hyperlink hebben naar Sheet4 (RTP information).

Ik heb daar nu deze formule:
=IF(G26="Trade Vendor";HYPERLINK("#Sheet4!A1";"Click here to go to RTP information");"") maar hierbij krijg ik de melding Reference is not valid.
Als ik de " om Trade Vendor weghaal =IF(G26=Trade Vendor;HYPERLINK("#Sheet4!A1";"Click here to go to RTP information");"") dan krijg ik in de cel #NAME? Het lijkt me ook dat het bij tekst wel moet blijven staan toch?

In een hyperlink gebruik je de naam van een werkblad en niet de codename.

snb,

Dat heb ik ook geprobeerd: =IF(G26="Trade Vendor";HYPERLINK("#RTP information!A1";"Click here to go to RTP information");""), maar ook dan krijg ik 'Reference is not valid'

dan wordt het

=IF(G26="Trade Vendor";HYPERLINK("#'RTP information'!A1";"Click here to go to RTP information");"")

met single quotes ( ' ) om de naam van het werkblad.
Dit moet omdat er spaties in de naam staan.

Laatst bewerkt:
lam201,

Super, dat is het!
Soms kijk je zo lang naar iets dat je het niet meer ziet :o

Bedankt!

Gebruik voorwaardelijke opmaak

=$G$26<>"Trade Vendor"

numberformat= ";;;"

Zet een gewone hyperlink in de cel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.