• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IF Formule met meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandernoteborn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Hi,

Ik probeer al een tijdje meerdere IF formules op 1 cell toe te passen. Heb ook al LOOKUP gebruikt maar ik krijg het helaas niet voor elkaar.
De bedoeling is dat ik bijvooorbeeld in cell A1 drie verschillende waardes in kan vullen (50, 100 en 150).

Wat ik wil is dat cell B1 leest welke waarde in A1 is ingevuld en indien:

A1 = 50, B1 = LAAG
A1 = 100, B1 = MIDDEL
A1 = 150, B1 = HOOG

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Het is vast heel simpel maar ik krijg toch telkens een foutmeldig in mijn formule.
Volgens de help functie kun je tot 7 IF formules opnemen. Ik krijg het op die manier alleen niet voor elkaar.

Hartelijk dank!

Laatst bewerkt:
Beste sandernoteborn ;)

Neem de volgende formule en zet deze in B1.

Code:
=ALS(A1=50;"LAAG";ALS(A1=100;"MIDDEL";ALS(A1=150;"HOOG";"")))

Groetjes Danny. :thumb:

Beste sandernoteborn ;)

Neem de volgende formule en zet deze in B1.

Code:
=ALS(A1=50;"LAAG";ALS(A1=100;"MIDDEL";ALS(A1=150;"HOOG";"")))

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

Dank voor je hulp. Ik gebruik weliswaar een engelse office versie, maar deze functie had ik gebruikt en toch werkt het niet als ik de ALS verander naar IF.

Ik zie niet wat ik fout doe.

In een NL versie gebruik je een ; als scheidingsteken tussen argumenten, bij een ENG versie kan dat ofwel een , als een ; zijn. Dus probeer even de ; te vervangen door een ,

In een NL versie gebruik je een ; als scheidingsteken tussen argumenten, bij een ENG versie kan dat ofwel een , als een ; zijn. Dus probeer even de ; te vervangen door een ,

Ook dit heb ik geprobeerd. Als ik uiteindelijk punten gebruik dan krijg ik geen error melding meer van excel, helaas is de uitkomst nu #VALUE en werkt de formule dus niet.

=IF(A1=50."LAAG"." "). IF(A1=100."MIDDEL"." "). IF(A1=150."HOOG"." ")

Zodra ik dit gebruik: =IF(A1=50."LAAG"." ") zonder de 2e en 3e waarde werkt het zonder problemen.

Dank voor de hulp in ieder geval

Laatst bewerkt:
Ik heb de formule in een xls file gezet. Normaal moet die nu correct doorkomen bij jou. Dan kan je ook kijken waar de fout zat.

Bijlagen

Ik heb de formule in een xls file gezet. Normaal moet die nu correct doorkomen bij jou. Dan kan je ook kijken waar de fout zat.

Fantastisch, ik heb ze nu aangepast en het werkt nu. Volgens mij zat het probleem in de haakjes achter de verschillende formules.

1000 x dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan