IF functie met pages werkt niet in voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Majelles

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Hallo,

Ik heb deze site en het internet al afgespeurd naar een oplossing maar kan hem helaas niet vinden.
Hopelijk weet iemand wat ik fout doe.

Het gaat om een contract (ik gebruik Word2003) die ik samenvoeg met een excelbestand (ook 2003).
Omdat er verschillende passages in staan die ik soms wel of soms niet gebruik is het gebruik van sectie einden in deze niet handig. Ik vond op deze site de IF functie pages = numpages. Ideaal.

Probleem: ik krijg die IF functie maar niet werkend in mijn voettekst. Na veel proberen nu wel werkend in het document zelf. Toen een kopie gemaakt naar de voettekst, maar daar werkt hij weer niet.

Wie snapt waarom? En wat ik er aan kan doen natuurlijk ;-)

Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb uitgelegd, voor het gemak hierbij mijn bestanden (met alleen de nodige info, gaat om het principe)

Groetjes, Marielle

Bekijk bijlage Voorbeeld brief.docBekijk bijlage 150517Bekijk bijlage 150517Bekijk bijlage test contr_parafering.xls

Hallo, ik zie dat mijn vraag gelezen wordt en dat er nog niet gereageerd is.
Is het een moeilijke vraag of heb ik het misschien niet goed uitlegd?

Net geprobeerd in Word 2007; het gaat goed tot ik echt ga mergen....
Zelfs de knop "voorbeeld van resultaat" (NL versie) geeft aan dat de parafering goed gaat.
Maar als ik de merge voltooi dan krijg ik toch weer een parafering op het laatste blad.

HELP! Iemand???

Geen antwoord op mijn probleem... iemand????

Ik kreeg een berichtje of ik mijn vraag wilde afsluiten;
nee, misschien leest iemand het nog die een antwoord voor mij heeft????

Ik zie het probleem eigenlijk niet; als ik je voorbeeldje open, dan zie ik op pagina 1 de tekst: Met paraaf, en op pagina 2: zonder paraaf. Voeg ik een pagina toe, dan hebben pagina 1 en 2 de voettekst: met paraaf, en pagina 3: zonder paraaf. Derhalve de vraag: wat is het probleem?

Bedankt voor het meekijken! :thumb:
Het gaat om de merge in de voettekst, die wil niet wijzigen.

Uiteindelijk heb ik het probleem vanmorgen zelf opgelost :d, na eindeloos veel proberen :confused:
Ik zal de discussie beëindigen.

Meld dan ook nog even wat je gedaan hebt, dan hebben anderen ook nog wat aan jouw oplossing :)

Hierbij mijn oplossing;

Als je de voettekst van de laatste pagina van een variabel document anders wilt hebben kan dit op 2 manieren (definitie variabel: stukken tussenuit halen of toevoegen; uitkomst aantal pagina's is steeds anders)

Met sectie einden > nadeel is dat je dit op de 1 na laatste pagina moet aangeven zodat je laatste sectie anders kan zijn, niet handig als je variabele indeling op de pagina's hebt.
Of met de IF functie. Die IF functie (als het aantal pagina's even groot is als de huidige pagina > dan voettekst x) kreeg ik niet werkend in de voettekst, heel vreemd en vooral irritant.

De oplossing is toch met sectie einde geworden.
Achter het slotartikel (ook variabel qua opmaak) zet ik "einde markering -doorlopend-" en toen werkte het dus wel.
Kies je voor einde markering volgende pagina dan werkt het niet als je indeling variabel is.
Misschien heeft iemand hier nog iets aan of misschien weet iedereen dit al en heb ik net het licht gezien :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan