JeroenMioch
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 dec 2007
Beste mensen,
Ik heb een formulier waar bepaalde velden verplicht ingevuld moeten worden.
Nou gebruik ik de code hiervoor vaker, en dat geeft eigenlijk altijd het verwachtte resultaat, Echter gebruiken we een andere optie op het formulier nu ook steeds vaker en dan krijg ik een onverwacht resultaat welke ik niet kan thuisbrengen, terwijl de code eigenlijk hetzelfde is, alleen het te checken veld is anders (bound en een unbound veld, maar dat lijkt mij niks uitmaken)
Het gaat in dit geval om het unbound veld FilterKenteken wat gevuld moet zijn. Zo niet dan moet de gebruiker hierop geattendeerd moeten worden en mogen de gegevens zeker niet weggeschreven worden.
iemand ideen ? want ik snap het echt niet hahahaha
groet : Jeroen
Ik heb een formulier waar bepaalde velden verplicht ingevuld moeten worden.
Nou gebruik ik de code hiervoor vaker, en dat geeft eigenlijk altijd het verwachtte resultaat, Echter gebruiken we een andere optie op het formulier nu ook steeds vaker en dan krijg ik een onverwacht resultaat welke ik niet kan thuisbrengen, terwijl de code eigenlijk hetzelfde is, alleen het te checken veld is anders (bound en een unbound veld, maar dat lijkt mij niks uitmaken)
Het gaat in dit geval om het unbound veld FilterKenteken wat gevuld moet zijn. Zo niet dan moet de gebruiker hierop geattendeerd moeten worden en mogen de gegevens zeker niet weggeschreven worden.
Code:
Private Sub KNPwielklem_Click()
On Error GoTo Err_KNPwielklem_Click
Me.Refresh
If IsNull([FilterKenteken]) Then
MsgBox "Kenteken moet ingevuld zijn"
Exit Sub
End If
If IsNull([Keuzelijst met invoervak10]) Then
MsgBox "Reden van waarschuwen moet ingevuld zijn"
Exit Sub
End If
With CurrentDb.OpenRecordset("SELECT * FROM TBLwaarschuwingen")
.AddNew
![Datum2] = Date
!Kenteken2 = Me.FilterKenteken
!reden = Me.[Keuzelijst met invoervak10]
!PNummer = Me.PNummer
!Wielklem = True
.Update
.Close
End With
iemand ideen ? want ik snap het echt niet hahahaha
groet : Jeroen