• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If statement msgbox & automatisch laten verschijnen van msgbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
95
Er staan twee macro.
De eerste:
Doel is om de msgbox automatisch te laten verschijnen als de waarde van cell C22 >= 60 of, >=57 <= 59 is
Als cell >= 60 dan text van G1. Als cell >=57 <= 59 dan text G2.
De eerste 'Als' te weten >= 60 dan text van G1 . Maar de tweede 'Als" werkt niet omdat waardes lager dan 57 de waarde van cell G2 getoond wordt
Gisteren tot laat in de nacht geprobeeerd werkend te krijgen maar helaas daarom doe ik graag een beroep op jullie kennis.
De tweede macro is om msgbox automatisch te laten verschijnen.
Zoals altijd hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Mvg,
Isis0608
 

Bijlagen

  • Automatisch macro tbv helpmijforum.nl.xlsm
    17,3 KB · Weergaven: 6
zo ?
Code:
If Range("C2").Value >= 57 And Range("C2").value <= 59 Then
 
met deze formule
Code:
=ALS(C4>=60;$G$1;ALS(EN(C4>=57;C4<=59);$G$2;""))
 
Goedemorgen,

Hartstikke bedankt. Het werkt.


Zouden jullie ook willen kijken naar de tweede macro . Hiermee wil ik de msgbox automatich laten verschijnen op basis van cell C2.

Dat ziet er zo uit.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
If IsNumeric(Target) And Target.Address = "$C$2" Then
Select Case Target.Value
Case 57 To 59: messagebox
Case Is >= 60: messagebox

End Select
End If


Alvast bedankt.
Mvg,
Isis0608
 

Bijlagen

  • Automatisch macro tbv helpmijforum.nl.xlsm
    17,4 KB · Weergaven: 4
Goedemorgen,
Bedankt voor je snelle bericht.
Ga ik zeker proberen maar zie je wel waarom die VBA niet werkt?
Mvg,
Isis0608
 
Gebruik Data validatie.
Goedemiddag,
Ik dacht ik probeert het gelijk maar er twee zijn teksten die bij verschillende waardes getoond moeten worden.
Dat is bij Data Validatie toch niet mogelijk, althans voor zover ik weet niet.

Hoe had jij dat willen doen via de Data validatie?
Mvg,
Isis0608
 
Ik begrijp niet dat je de uiterst eenvoudige formule die ik eerder aanreikte niet hebt gebruikt.

CSS:
=DATEDIF(MIN(A2:B2);MAX(B2:B2);"m")
 
Ik begrijp niet dat je de uiterst eenvoudige formule die ik eerder aanreikte niet hebt gebruikt.

CSS:
=DATEDIF(MIN(A2:B2);MAX(B2:B2);"m")
Goedemiddag snb,
Ik heb jouw code gebruikt maar dan in een ander bestand waarin de vertrouwelijke gegevens staan.

maar om je tegemoet te komen ;) heb ik ook in deze bestand gebruikt.

Ik heb de VBA werkend gekregen maar dan wel wanneer het resultaat in cell C2 een "hardcoded" waarde bevat. Met "hardcoded" bedoel ik dat de waarde niet afgeleid is van een formule.

Hoe kan ik dat probleem oplossen?

Mvg,
Isis0608
 
waarvoor is die mededeling überhaupt nodig ?
De informatie staat toch al in het werkblad ?
 
Goedemiddag snb,

Ik begrijp dat je dat vraagt.
Ik ben bezig met een instructieformulier.
In het instructieformulier moet een relatie gekozen worden d.m.v. een drop down list.
Ik wil dat er, wanneer een contract aan de voorwaarden van de termijn voldoet, automatisch een melding verschijnt.
Ik wil de macro nog verder uitbouwen met een hyperlink naar de sjabloon contracten.
maar ik dacht eerst stap voor stap en kijken hoe ver ik zelf kom.
Mvg,
Resul
 
Met de autofilter kun je toch eenvoudig alle kontrakten waarmee wat moet gebeuren (die aan het filtercriterium voldoen) tonen ?
Dan kan de gebruiker geen 'verkeerd' keuze maken.
 
Hallo snb
Ik waardeer dat je meedenkt.
Dat kan inderdaad, alleen in het database staan ook relaties die al een tijdje, in ons geval, geen aangiften hebben laten uitvoeren. Die relaties kunnen jaren later terugkomen. Die zullen op voorhand geen contracten vernieuwen. Dat heeft ook geen zin want tegen de tijd dat ze een aangifte laten uitvoeren, kan de termijn al zijn verstreken.

Geloof in mijn specifiek geval moet het contract vernieuwt worden als er een instructieformulier wordt opgemaakt.

Mvg,
Resul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan