• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If statement wanneer deze faalt verder zoeken op de volgende rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorisBeek

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2017
Ik heb een vraagje. Ik wil in een excel bestand de personen uitfilteren per tabblad. Ik krijg mijn data eerst in een grote tabel met alle personen door elkaar. Daarvan wil ik per persoon een tabblad maken. Ik heb deze hulp gevonden, maar die werkt niet in de nieuwe excel: https://www.mrexcel.com/forum/excel...nt-false-check-next-row-true-condition-2.html

In de bijlage vinden jullie een voorbeeld. Ik krijg dus data binnen zoals in kolom A, B en C. Dan wil ik in een andere kolom (of tabblad maar dat maakt niet uit) Enkel de gegevens selecteren wanneer in kolom A een 1 staat. Dus als A2=1, dan E2=A2. Als A2<>1, dan check A3=1. Als A3=1, dan E2=A3. Als A3<>1, dan check A4 en zo verder.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor jullie aandacht en tijd.

JorisBekijk bijlage Voorbeeld excel.xlsx

Een kleine draaitabel lost dat zo voor u op.

Lambert,

Erg veel dank, echter heb ik het wellicht iets simpeler uitgelegd als dat ik zou willen. In jouw formule gebruik je Kolom G. Hoe heb je deze gekoppeld aan de Hulp Kolom?
Ik moet namelijk een veelvoud van deze data op deze manier scheiden..

Nogmaals dank!

Joris

Joris,

zie bijlage.
Met een hulp kolom kan dat makkelijk.

groet,
Lambert

Bekijk bijlage 312605

Ik denk dat ik het al weet. Dit is gewoon een tweede hulp kolom waar 1 tm oneindig staat.

Lambert,

Erg veel dank, echter heb ik het wellicht iets simpeler uitgelegd als dat ik zou willen. In jouw formule gebruik je Kolom G. Hoe heb je deze gekoppeld aan de Hulp Kolom?
Ik moet namelijk een veelvoud van deze data op deze manier scheiden..

Nogmaals dank!

Joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan