• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost If then and if then

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Als de waarde in kolom A (tabbald Grbrek. Schema ecc) overeenkomt met de waarde in kolom L (tabblad Datadum) en in kolom F van het tabblad (tabbald Grbrek. Schema ecc) staat "wel" dan dient de waarde in kolom M (tabblad Datadump) in kolom P (tabbald Datadump) te worden weergeven. Zo niet, graag "0" als resultaat weergeven.

Mijn dank is groot!

Bijlagen

Met de door jou aangereikte gegevens zoals lege kolomheaders e.d. krijg je bijvoorbeeld zoiets.
Ook niet veel soeps.
Overigens is dit geheel bewerkstelligd met power query.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Op mijn laptop vind ik het origineel een beetje zwaar bestandje @peter59 .

Ja, het is een grootboekrekening en vermoed dat het originele bestand van TS nog vele malen zwaarder is.
Tevens ben ik dan ook bang dat het geheel met formules ontzettend traag wordt.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie input. Dit wordt echt heel erg gewaardeerd!

De formule van Jverkerk lijkt de juiste oplossing. Als ik het bestand open werkt de formule. Echter wanneer ik dubbelklik op de formule om deze voor het hele bestand te kopieren krijg ik : #NAME?
Hebben jullie suggesties?

Het originele bestand is 20 mb en bevat veel formules. Het wordt daardoor inderdaad allemaal erg traag...

Welke office versie heb je, er staat x.zoeken in?

Probeer deze maar
Code:
=ALS.NB(ALS(VERT.ZOEKEN(L2&"wel";Data&Wel;1;ONWAAR)="wel";0; M2);0)

Dank Jverkerk! Ik vertaal het als volgt: IFNA(IF(VLOOKUP(L2&"wel",Data&Wel,1,FALSE)="wel",0,M2),0)

Toch werkt het niet helemaal. Kan dat komen doordat de naam van het tabblad "Grbrek. schema ecc" is?

Zo zou hij het moeten doen.
Als je de formule kopieert en plakt, ik heb twee namen gemaakt. kolom A blad Grbrek. schema ecc ="Data" en kolomF Geen/wel btw is de naam "Wel"

Bijlagen

het wel niet lukken. Ook als ik in jouw bestand dubbelklik op de formule krijg ik: #NAME?

Ik denk dat deze het wel gaat doen. Wel even vertalen naar Engels.
=ALS(VERT.ZOEKEN(L2;'Grbrek. schema ecc'!A:F;6;0)="wel";M2;0)

@peter59
Ik heb een formule in de tabel uit PQ gezet.
Maar die verdwijnt natuurlijk als ik de gegevens ververs.
Code:
=ALS([@[Bak 0 Grootboekreknr]]=0;0;[@[Bak 0 Grootboekreknr]])
Is deze bewerking ook in PQ zelf te regelen, heb al gezocht in YouTube filmpjes maar kan het niet vinden.

Ja, daar is natuurlijk de functie om de 2 query's samenvoegen voor.
Zie mijn voorbeeld in #3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan