• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If then and if then

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Goedeavond,

Graag zie ik middels een formule de waarde in Q2 (en de hele kolom) automatisch berekent.
Als I2 = A4 of I7 of N7 of U6 of U7 of V4 dan is 21% btw van toepassing.

Groet
Sjoerd

Bijlagen

Ojee, begrijp je hem zelf?
Of,of,of,of,of.
Geef eens aan wat eigenlijk de uitkomst (handmatig) dient te zijn.

Dank voor je reactie en tijd Peter! De uitkomst in Q2 dient 0,95 te zijn. Ik zal het nog wat verder uitschrijven

Dat is toch 0,95 in je voorbeeld.

Adhv van wat filters heb ik de uitkomst zelf berekent. Graag zou ik het antwoord middels een formule willen zien. Een aantal formules dienen gecombineerd te worden:
IF(M2=0;G2/121*21) en IF(ISNUMBER(FIND("N";K2));G2;0)

Bijlagen

De BTW-percentages staan toch gewoon in kolom P van de SAP uitdraai met een VERT.ZOEKEN functie? Dat was ook mijn gedachtengang. Zou trouwens niet in een uitdraai gaan rommelen, moet je bij een volgende keer weer alles aanpassen....

Dus wat wil je nu precies? Leg eens uit voor een aantal regels wat de gewenste uitkomst is (en waarom!). Ook voor wat andere codes dan N7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan