• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

if then vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter vovo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vovo

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hallo,

ik moet nagaan of een bepaalde regio in een lijn "leeg" is, indien ja dan moet er de waarde van kolom A weergegeven worden, indien nee dan blijft cel leeg.

Ik gebruik deze formule maar krijg geen waarden ?

=IF(ISBLANK(F2:P2);A2;"")

Doe ik iets verkeerd ?

Groeten.

Bijlagen

=ALS(AANTAL.LEGE.CELLEN( f9: p9 )=11;a9;"")

Gebruik:
Code:
=ALS(AANTALARG(F2:P2)=0;A2;"")
In het engels is dat denk ik counta

Uit de helpfile:

waarde is de waarde die u wilt testen. waarde kan een lege waarde (lege cel ), foutwaarde, logische waarde, tekstwaarde, numerieke waarde of verwijzingswaarde zijn, of een naam die verwijst naar een van deze waarden.
Dus een bereik accepteert deze functie niet.

Richard

zeg eerst eens even in welke taal je office staat? in engels of nederlands, want de formulenamen zijn wel verschillend voor beide talen ...

zeg eerst eens even in welke taal je office staat? in engels of nederlands, want de formulenamen zijn wel verschillend voor beide talen ...

ik werk in het engels en de bedoeling is dat er met de IF-functie wordt nagegaan of 1 v/d cellen leeg is of niet. Dus niet de volledige lijn.

=if(countblank( f9: P9 )=1,a9,"")

wat voor foutmelding?
Heb je alle spaties uit de formule gehaald?
Heb je al eens de , vervangen door een ;? In je eerste post heb je het namelijk over een engelstalige functie, maar de nederlandstalige notatie waarbij een ; wwordt gebruikt tussen de argumenten.

Laatst bewerkt:
wat voor foutmelding?
Heb je alle spaties uit de formule gehaald?
Heb je al eens de , vervangen door een ;? In je eerste post heb je het namelijk over een engelstalige functie, maar de nederlandstalige notatie waarbij een ; wwordt gebruikt tussen de argumenten.

Inderdaad heb er ondertussen wat aan geprutst en nu werkt het !

Thx iedereen en prettig WE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan