If veld combineren met vervolgkeuzelijst!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart1983

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Beste lezer,

Het volgende is het geval. Ik heb een document gemaakt waar in de vervolgkeuzelijst de volgende keuzes gemaakt kan worden:
Factuur
Herinnering
Aanmaning

Als er "Factuur" staat in de vervolgkeuzelijst (dropdown1) moet er in een veld verderop in het document als voorbeeld "A" staan.
Herinnering = B
Aanmaning = C

Hoe krijg ik dit voor elkaar met een if formule in een veld:

IF "dropdown1" = "FACTUUR" "A" "B"

Zoiets??? Ik hoor graag uw hulp advies!!!

Heb je deze variant al geprobeerd voordat je de vraag stelde? Hij zou zo namelijk moeten werken. Wèl uiteraard met veldverwijzingen werken, anders doet-ie het niet. En je zult een IF moeten nesten gezien het feit dat je drie voorwaarden hebt.

Laatst bewerkt:
1) veldcodes updaten niet automatisch, maar pas als je dat expliciet vraagt
2) nested ifs zijn niet toegestaan

Als je beide wel wil ben je, denk ik, aangewezen op VBA

@Wampier: natuurlijk kun je IF functies nesten, waarom zou dat niet kunnen?
In bijlage een werkend voorbeeld. Je hebt, om een veld bij te werken, inderdaad een stukje VBA nodig, maar die macro is heel simpel (1 regel) en hang je aan de keuzelijst als actie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
grappig, volgens de MS "field key node" over "nested if's" staat dat de twee uitkomsten textueel moeten zijn en tussen quotes moeten staan. Ik had daaruit meegenomen dat andere expressies niet toegestaan waren, maar blijkbaar wordt die evaluatie wel gedaan door substitutie

Ik gebruik deze techniek vaak bij Mailmerge, waarin ik dan een Als..Dan..Anders veld (een IF dus) gebruik om een specifiek veld te vervangen door een ander veld. Je kunt in de wizard inderdaad alleen tekst invullen, geen velden nesten of koppelen. Maar daarna kun je de ingevulde tekst vervangen door velden. En dat geldt dus voor elk soort veld. Weer wat geleerd dus :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan