IFF met meerdere Tabellen naar 1 tabel als uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verderfje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Berichten
22
Geachte ondersteuners :)

Ik heb een query gemaakt waar ik van meerdere tabellen 1 tabel maakt.
Bijlage een printscreen. Ook is de Printscreen een voorbeeld hoe het er nu uit ziet na uitvoeren.

Wat ik zoek... is een formule waarin gekeken wordt welke dienstnaam heeft soort Itemtarget en dat dan de uitbetaling van dat Itemtarget wordt berekend.

Voorbeeld:
Dienstnaam Zakelijk 1 heeft als Itemtarget ACW met een waarde van 65
Dienstnaam Zakelijk 2 heeft als Itemtarget BHT met een waarde van 190
Note: Beide Itemtargets zijn een productiviteitstarget die veranderd elke maand.

Ik nu deze formule:
Uitbetaling: IIf(Productiviteit!ACW<=Productiviteit![Target Productiviteit];Productiviteit![Bedrag na Weging]*Productiviteit!FTE;0) Werkt goed alleen voor ACW

Eigenlijk zou het zo iets moeten worden... Denk ik!
Uitbetaling: IIf( [Productiviteit]![Dienstnaam] <> [Productiviteit]![Item Target Productiviteit] Then Productiviteit!ACW<=Productiviteit![Target Productiviteit] Then Productiviteit!BHT<=Productiviteit![Target Productiviteit];Productiviteit![Bedrag na Weging]*Productiviteit!FTE;0) Maar dit werkt niet :(

Kan iemand mij een tip geven?

Gr. Emil Bras
 

Bijlagen

  • IFF.jpg
    IFF.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 41
Ik heb moeite om je verhaal te begrijpen maar ik doen een poging:

IIf(Productiviteit!ACW<=Productiviteit![Target Productiviteit];Productiviteit![Bedrag na Weging]*Productiviteit!FTE;0)

Als ik dit lees dan is uitbetaling:
ACW berekend indien deze kleiner is gelijk aan de Target productiviteit. Productiviteit![Bedrag na Weging]*Productiviteit!FTE
Vervolgens wil je bereken wanneer Niet voldaan wordt aan de vergelijking.
dat plaats je op de plaats waar je nu de nul hebt staan. Daar kan je ook weer een IIf vergelijking plaatsen, net zoals je voor de ACW hebt gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan