Iframe hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

denjer

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik een website en wil ik wat grappigs gaan maken met html. Ik wil namelijk in een iframe een button plaatsen en uit de iframe wil ik een button plaatsen met de button uit de iframe wil ik de button in de iframe klikken alleen heb ik een groot probleem want ik weet niet hoe dat moet.

Voorbeeld:
zn0j1f.png

Hoi denjer,
Zo zonder meer kan het niet, want je kunt niet op de ene pagina (waar het <iframe> in staat) een andere pagina (de iframe-pagina) bedienen. Wat ik kan verzinnen dat je zou kunnen doen:
  • Een duplicaat van de iframe-pagina maken, waarin gebeurt wat er moet gebeuren als je op de DOit knop van de iframe-pagina klikt. Vervolgens kan je met de knop buiten het <iframe> de eerste iframe-pagina vervangen door de tweede.
  • Het hele <iframe>-gebeuren vergeten, en er een gewone <div> van maken. Dan blijf je steeds op dezelfde pagina, en kan je best 2 knoppen hebben die hetzelfde doen.
  • En misschien kan er ook nog iets door op de begin-pagina een cookie te laten maken als je op de bedien-knop klikt. De bedien-knop plaatst dan het cookie en ververst vervolgens de iframe-pagina; in de iframe-pagina wordt het cookie opgehaald, dat er voor zorgt dat iets in de iframe-pagina gaat gebeuren wat ook met de DOit knop in de iframe-pagina zelf veroorzaakt wordt.
Maar het hangt er denk ik nogal van af wat je wilt dat er gaat gebeuren bij de klik.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Het is mogelijk met js maar dat behoort dan ook al tot de stevigere soort
begint met
document.getelementbyid indien het een id heeft
anders
document.iframe[0].innerhtml....

LET OP KAN TIJPFOUTEN BEVATTEN HET IS HET IDEE dat telt
maar waarom het iframe niet laten opfrissen of gewoon zelfde commando achter zetten.

document.iframe[0].innerhtml....
het idee is er, alleen de .innerHTML bevat de text tussen de <iframe> en </iframe>. Wat je nodig hebt is contentWindow.

Zo zonder meer kan het niet, want je kunt niet op de ene pagina (waar het <iframe> in staat) een andere pagina (de iframe-pagina) bedienen
Niet helemaal waar; je kan NIET een andere pagina bedienen die BUITEN je xorigin pollicy valt. Dit betekent eigenlijk dat je alleen pagina's die op je eigen server staan kan bedienen. Zie hier een voorbeeld: http://that-guy.net/stuff/webdev/iframe1.html

Ohja, CSSHunter heeft wel een valide punt. Je kan veel beter geen iframe gebruiken, maar een <div> bijvoorbeeld.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan