iframe linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

loki-ikol

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
hallo, en een goede middag.
ik heb een probleempie (eigelijk meer een hele smipele vraag als het goed is) ik wil naar een iframe linken hoe doe ik dit.
bvd,

<a href="http://www.domein.nl/pagina.html" target="naam-i-frame">tekst van de link</a>

De naam-i-frame vervang je door de naam zoals je frame heet waar de pagina in terecht moet komen.

Jouw iframe heet 'pagina' dus:

Code:
<a href="lala1.html" target="pagina">tekst van de link</a>
Wijnands

Werkt niet? het werkt wel, maar dan moet je wel doen wat we schrijven.

Ik heb je code bekeken, en dat ziet er nu zo uit:

<a href="lala1.html" target="lala.html">tekst van de link</a>

Dat is dus verkeerd. Ik en Wijnands schreven dat je bij target de naam van het frame moet opgeven, dat heb je nu dus niet gedaan, er staat lala.html

<a href="lala1.html" target="lala.html">tekst van de link</a>

moet dus worden

<a href="lala1.html" target="pagina">tekst van de link</a>

pagina.html:
Het bestand waarin je het frame defineert. Dat heb je ook goed gedaan met de regel:

<iframe src="lala.html" name="iframe" width="100%" height="100%" frameborder="no" marginwidth="4"></iframe></td></tr>

lala.html
een eerste pagina die vertoond wordt binnen het frame, hierin kan je pas dingen gaan linken, die naar het frame verwijzen.

Pagina's die buiten het frame staan, kan je niet naar het frame verwijzen, want die kennen het frame niet.

Omdat pagina.html buiten het frame staat, je defineert daar namelijk het frame, kent die het frame niet, en kan je er dus ook niets naar linken.

Als je je link nu in lala.html plaatst, ipv in pagina.html, zul je zien dat het wel werkt.

sorry ik begrijp je maar half ik heb het als het goed is zo gedaan als jij zij. maar ik wil eigelijk dat er van de buienkand. ovwel pagina.html naar het inframe lala.html word gelinkt.
maar ik heb gedaan wat jij zij.(als het goed is op de zelfde site)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan