Iframe los maar frame vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpdeskje

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Ik heb een website nu zo gebouwd dat ik werk met iframe omdat ik het makkelijk vind werken. Nu is het zo dat ik 6 pagina's heb. Dus ook zes links op mijn frame. Iedere link heeft een eigen iframe.

Nu wil ik het zo doen dat het frame blijfd staan en niet opnieuw word geladen als ik op een link klik die naar een iframe gaat.

Dus 1 frame pagina die 6 iframe's kan laden. Ik weet dat het mogelijk is en heb hier en op internet zitten zoeken. Maar kom er dus ook niet uit.

De vraag is dus:

Kan ik de frame laten staan maar de iframe per link veranderen waardoor ik dus maar 1 pagina (frame) overhouden en 6 iframe?

Je hebt een frame en een iframe, of 6 iframes op één pagina?

Of heb je 6 pagina's welke omstebeurt het iframe moeten vullen?
url zou prettig zijn.

webhome.gotdns.com/dolfijn/template. Daar zie je het frame en de iframe's. Nu heb ik dus 6 frames en 6 iframes. Ik wil er dus 1 frame van maken waarbij de links en de banner te zien zijn en blijven staan als ik op een menu item klik en dus alleen de iframe word geladen waardoor ik hierna maar 1 frame heb en 6 iframes. Hopelijk is het nu een beetje duidelijk. Ik heb nu dus te veel 6 frames met 6 keer alle links en de banner er in. Ik wil er dus maar 1 waarbij als je op 1 menu klikt ook daadwerkelijk alleen de iframe ververst. Dus dan heb ik minder pagina's en minder loading van de pages.

Effe gekeken,
in je code heb je bij het iframe
<iframe name="Contact"

en je linken :
<a href="Gastenboek_index.htm" target="_self">
als je nu
<a href="Gastenboek_index.htm" target="_self">
vervangt door
<a href="Gastenboek_index.htm" target="contact">

zal je iframe verversen met de betreffende pagina.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan