Iframe resetten na tonen resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

KurtVanHulle

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Heb een formuliertje met invulvakken en radiobuttons. De ingegeven en aangeduide gegevens worden aangeroepen door een javascriptje en gebruikt voor een nogal gecompliceerde berekening.
Onder het formulier heb ik een Iframe geplaatst om het resultaat in weer te geven.
Dus als ik op de 'button' klik komt de oplossing tevoorschijn in het Iframe. Maar als ik dan nog eens klik, komt de nieuwe oplossing gewoon naast de oude te staan.
Hoe kan ik ervoor zorgen de nieuwe oplossing de oude vervangt?

Eigenlijk had ik liever de oplossing weergegeven in het huidige document. Maar als ik 'document.write' gebruik, verdwijnt het formulier en komt de oplossing in de plaats. Daarom dus het gebruik van een Iframe.

Kun je dan niet beter in plaats van een iframe voor het resultaat ook een formulierveld gebruiken (of wordt er meer dan alleen tekst getoond)?
Dan kun je nl eerst dat invoerveld legen voordat je er iets nieuws in zet.
Blijf je toch liever bij het iframe, zorg dan dat je met javascript de bron (src) van het iframe verandert voordat je de berekening uitvoert.

Het hoeft niet per sé in een Iframe te staan. Ik wil het alleen nie in een kader. Het zou gewoon op de huidige pagina moeten komen in tekstvorm.

"Je moet 2 appels, 5 bananen en 7 peren eten om gezond te blijven"

Snap je?

Als je een stylesheet gebruikt ziet niemand het kader. Maar anders moet je gewoon vooraf het iframe legen zoals ik al eerder aangaf(iframe.src="").

Ik ben nog maar 3 dagen bezig met Javascript te leren :o . Kan ik daar wat uitleg bij?

Zo ziet m'n scrip er gedeeltelijk uit (staat binnen een functie).

PHP:
if(document.RaceForm.Race[1].checked==true)
{parent.Frame.document.write("You need to build ..."}
else
{...}

Ik heb maar gedaan zoals je zei; het resultaat wordt nu weergegeven in een Textarea en het komt zeer mooi uit.

Heel erg bedankt voor jouw hulp! :thumb:

Als je het nog via een Iframe wil hebben dan kan dat volgens mij door bovenaan de functie dit in te voegen:
parent.Frame.document.clear();
parent.Frame.document.open();

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan