Iframe werkt niet in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

lauraahh

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Ik ben voor mijn werk bezig om een iframe op te zetten.

De rede dat ik iframe gebruik is dat mijn werk met het cms systeem Unit4 werkt. Deze accepteer geen php.
Daarom heb ik een andere pagina gemaakt die op de server staat van heditex. Deze pagina laat ik dan aanroepen.

het iframe ziet er als volgt uit.

<IFRAME SRC="http://hrdesign.nl/formulier/werkenbij.html" width="940" height="800" frameborder="0"> </IFRAME>

In internet explorer krijg ik de volgende foutmelding
Navigatie naar de webpagina is geannuleerd.
Mogelijke acties
Geef het adres opnieuw in.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Hoi lauraahh,
Dit lijkt me typisch iets van de IE-instellingen, die een iframe naar een andere site verhinderen.

Ken je deze Microsoft support-pagina al?
  • "De navigatie wordt geannuleerd wanneer u naar webpagina's gaat die zich in verschillende beveiligingszones van Internet Explorer bevinden."
    support.microsoft.com/kb/967941/nl

Zit daar iets van je gading bij?

Er hebben trouwens méér mensen last van het verschijnsel, zegt Google!

Probleem kan denk ik zijn, dat je dit wel op je eigen PC anders kunt instellen, maar dat bezoekers hun eigen instellingen hebben waar je niet bij kunt komen.
Valt het misschien op te lossen door van het <iframe> een <object> te maken?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

... en nog even iets anders.
... cms systeem Unit4 ... accepteert geen php ...
Is het dan een asp.net systeem?
En heeft asp.net geen eigen methodes om een formulier te kunnen checken (zonder php)?

Ieder zichzelf respecterend CMS zou toch een formulier veilig moeten kunnen controleren/doormailen?
  • Resp.: heb je al eens contact opgenomen met de support-afdeling van die Unit4?

Hoi csshunter,

klopt, dat van microsooft. maar dan zouden alle gebruikers hun beveiliging op laag moeten zetten. lijkt me niet geschikt.

Zelf heb ik gister ook nog lopen zoeken, de rede is dat IE protesteert dat het iframe een pagina oproept van een andere server, hierdoor krijg je third party cookies. Welke IE dus tegen houdt.

Nu heb ik de html pagina op de zelfde server gezet, en het php bestand op een ander. Hij laat in IE nu wel het formulier zien maar kan het niet uitvoeren.

Omdat unit4 met asp.net werkt, kan hij niet direct php verwerken. dus ik dacht het zo goed op gelost te hebben. Zelf heb ik geen ene kennis van asp en kan ik dus niet een formulier daarmee maken. (wel geprobeerd).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan