Iframe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutervanzet

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Ik heb een stukje tekst in een zijbalk in een textwidget. (Wordpress)
Ik wil dat deze tekst gelinkt wordt naar een iframe of een popup of een box, op dezelfde pagina. Ik wil daarvoor alleen maar html gebruiken, geen Javascript iv.m. popupblockers.

Al dagen ben ik aan het zoeken naar een oplossing, misschien ben ik wel blind geworden voor hoe het kan. Het enige wat me lukt is een iframe op een nieuwe pagina en dát wil ik nou net niet.
Wie oh wie..?
Wouter van Zuilekom.

Diverse pop-up's

Hoi Wouter,
Een iframe is zeker niet ideaal (zie Alles over frames).
Maar je kunt op dezelfde pagina een css-popup maken, die met javascript bediend wordt. Dat is dan geen javascript-popup in een te openen nieuw popup-window, zodat popup-blokkers daar niets tegen doen.

• Een voorbeeld staat hier (zie broncode): css-js-popups-met-links.php
  • Desgewenst kun je 'm aanpassen zodat de popup altijd vanzelf opengaat bij het openen van de pagina.

Je kan ook alleen css gebruiken, dan is de popup na het hoveren vanzelf weer weg.

Met javascript kan je ook animatie toevoegen.

Er zijn ook allerlei andere animatie-mogelijkheden.

In een aantal voorbeelden zitten ook nog links naar andere voorbeelden: even alles beklikken!
Kan je hiermee voort?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Nog een paar:
</Edit>

Laatst bewerkt:
@csshunter

Je zegt hier dat iframes niet ideaal zijn.(ik gebruik dat om niet altijd opnieuw mijn header enzo te moeten doen maw dat niet alles bij iedere nieuwe link waar ik op klik opnieuw moet worden geladen)

Maar hoe kan je dat dan oplossen zonder iframes voor hetzelfde resultaat en werking?

Mvg gast0187

Daar gebruik ik PHP voor, dat werkt fantastisch. :)

Verreweg de meeste providers waar je je hostingpakket hebt ondersteunen PHP; alleen sommige gratis webhosts hebben het niet.
Het is bovendien nog supersimpel ook: je hoeft niet maandenlang op PHP te studeren, maar je bent in 5 minuten klaar.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: In de php-pagina's komt dus (automatisch) steeds bv. dezelfde header. Maar het inladen daarvan kost de browser weinig tijd: het header-image was al bij de de eerste pagina gedownload, en staat al bij de bezoeker op de kast. Dat wordt dus razendsnel gerenderd: opvragen en downloaden kost het meeste tijd, op scherm zetten gaat heel snel. En teksten in een standaard header, menu, footer enz. worden sowieso al in een paar milliseconden op scherm getoverd. Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Laatst bewerkt:
Dankje voor de info,

Dus met pure html heb je hier iframes voor nodig hoor ik als je geen php gebruikt.

Ik wist niet dat het anders met php was.

Ik heb vorig jaar php een stukje op school gezien(om een formulier te maken en versturen)

Veel van php ken ik dus niet het enige wat ik kan is een soort formulier maken.

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Wow,

Is dit echt maar 1 regel code? (en het is niet moeilijk ook, simpeler zelfs dan formulier maken in php:P)

Dat is goed om te weten(dan zou ik zeggen dat ze iframes voor mijn part mogen afschaffen, tis toch nie beter en php heeft betere performance)

Mvg gast0187

Hoi gast0187,
Een goed php-formulier is 1000 keer ingewikkelder dan het ene regeltje php-include dat je nodig hebt. :)
Dat is eigenlijk het enige dat je uit de notendop moet onthouden, de rest spreekt vanzelf als je het een keer gedaan hebt. Gauw proberen!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Je was me vóór! :D[/edit]

Laatst bewerkt:
En dan weer over to de orde van de dag: kijken wat Wouter vindt van de popups. :P

Met dank

De css oplossing gaat (nu nog) mijn pet te boven maar...
Het betreft een wordpress site met het thema Weaver Pro en daarin heb ik een oplossing gevonden met een 'shortcode' die daar voorhanden is.
Dank voor de aangedragen oplossing.
Wouter van Zuilekom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan