iframes of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Ik heb een websrver van 2TB en verhuur webruimte.
één van mijn pakketten (te zien op mijn-site.be) geef ik GRATIS aan mijn klanten.
De voorwaarde is dat er reclame op staat van mijn bedrijf.

Kani iemand een code schrijven voor mij (zal wel niet veel werk zijn denk ik) die 2 frames maar.
De onderste moet statisch zijn en bvb 150 pixels, refereren naar 1 'footer'pagina waar mijn reclame staat.
Het bovenste mag de klant gebruiken zoals hij wilt.

Schijnt dat gewone frames uit zijn en Iframes in, maar wat is het verschil?

Thanx

Hoi dvcgraphics,
Eigenlijk zijn zowel frames als iframes uit: iframes zijn misschien een haartje beter, maar het blijven frames met alle nadelen van dien.

Voor jouw doel lijkt me een <iframe> niet in aanmerking te komen:
  • Een <iframe> moet op elke pagina van de klant komen te staan; en als de klant de html kan bepalen, kan deze het <iframe> er ook uit halen!

Blijft over een <frameset>-structuur:
  • De .be of .nl domeinnaam van de klant moet doorschakelen naar een subdomein van jouw site.
  • De index.html daarvan is de frameset, die niet voor de klant toegankelijk is.
  • Het inhoud-frame is door de klant te gebruiken (na inloggen).
  • Het footer-frame met de reclame is weer niet voor de klant toegankelijk.

Voor de html-code voor een frameset kan je kijken in de handleidinghtml.nl:

Tenslotte: misschien is er server-side nog iets anders te bakken, waardoor je het footer-regeltje er automatisch in kunt plakken zonder gebruik van frames. Maar of dat kan (en zo ja, hoe): dat weet ik helaas niet.
Dat zou wel het mooiste zijn!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Kijk wat ik heb gedaan.

Met een Frameset denk ik.

http://www.3wd.be

De onderste reclame zijn de mijne ;-)
Zij kunnen inloggen in public_html en er is 1 map die 'Afblijven' heet. Die zet ik op chmod 555 zodat ze er niet naartoe kunnen schrijven.
De andere waar ze wel in mogen veranderen is 'site'
Misschien kunnen ze die chmod wel weer veranderen, maar ik heb er nog maar 2 en ik kijk of ze er niet in veranderen.

Kvraag me af hoe ik de chmod kan veranderen zodat ze helemaal niet kunnen veranderen, misschien heb ik een idee, ik geef hen de link van Public_html/site als root.
Ja, zal het zo proberen.

Eh, ja, alleen staat in het bottomFrame een serie van 6 images van elk 224px breed = totaal 6x224 = 1344px breed.
Nu is de hoogte van het bottomFrame vastgepind op 60px, en mijn beeldscherm staat op een resolutie van 1280*1024px.
Resultaat:

itri-footer.png

Het past er niet op! :rolleyes:
Nu zou je de pagina van het bottomFrame een min-width van 1350px kunnen geven, maar dan ontstaat er bij een kleinere schermbreedte altijd een horizontale scrollbar. Het beste lijkt me om een min-width van 1000px aan te houden, en de images terug te brengen tot 165px breed. Dan past alles er ook nog altijd op bij een resolutie van 1024*768px.

======
Verder zou ik je klanten absoluut afraden om er een wix-site op te plaatsen.
De homepages zijn wegens de frameset al niet erg goed voor Google; die ziet dit ervan:

itri-frameset.png

Geen inhoud met trefwoorden voor de zoekresultaten te bekennen...
... maar als je op de content-pagina komt, wordt naar wix.com doorgeschakeld, waar de site eigenlijk staat. En die bestaat uit alleen maar javascript en flash.
Van de pagina WEBSITE/index.html in het mainFrame neemt Google dit waar:

itri-wix.png

Totaal niets dus wat met itrike of 3wd te maken heeft, en de pagina zal niet als itrike-of 3wd-pagina in de zoekresultaten verschijnen... :shocked:
Dat geldt dus ook voor de andere pagina's van de site.
En daarnaast is de site volstrekt ontoegankelijk voor wie javascript uit heeft staan en voor degenen die een tekstbrowser of voorleesbrowser gebruiken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan