IGP Videokaart vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andyhoog

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Hallo, ik ben nog jong en weet niet erg veel af van computers van binnen dus stel ik maar een paar vragen voordat ik zomaar iets probeer..
Ik heb een hele goede pc, goede processor, veel RAM en alles maar mijn standaard Intel Geintegreerde videokaart is te slecht naar mijn idee voor de games die ik speel ( BF3, MW3, COD4, CRYSIS 2) dus nu ben ik van plan om een nieuwe videokaart te kopen.. de AMD radeon HD 6770.. Nu weet ik niet hoe ik die moet installeren, of dat wel kan met mijn moederboard, en of ik mijn oude geintegreerde kaart moet deinstalleren.
Ik heb de intel Sandy Bridge H61M-S2P-B3 (Socket 1155) moederboard als dat nuttige info is. M.v.g. Andy

Ik neem aan dat je die van de fabrikant gigabyte bedoeld.

In principe kan er gewoon een 6770 geïnstalleerd worden. Je moet echter wel naar 2 dingen kijken:

1) Is de kast waar de videokaart in moet groot genoeg (lang genoeg, met name).
2) Kan de voeding van je huidige computer het aan? Anders moet je ook een andere voeding kopen.

Als je het vermogen van je voeding geeft en welke processor je hebt kun je dat redelijk snel uitzoeken

Ja van Gigabyte inderdaad.. uhmm ik heb de Intel Sandy Bridge i7 2600 Quad Core processor, dus dat ligt wel goed denk ik.. maar ik weetniet of mijn kast groot genoeg is.. het is gewoon een standaard kast ongeveer 10 cm breedte, 35 cm in lengte en 30 cm in hoogte gok ik..

Ohh en qua voeding is het denk ik ook wel voldoende.. het heeft zo'n dikke 6 pin stekker volgens mij... maar kunt u even simpel uitleggen hoe ik de videokaart installeer? want als ik dat doe moet ik toch de oude deinstalleren ofzo? pls help

je hoeft voor de IGP geen unninstal uit te voeren deze zou automatisch uitgeschakeld moeten worden zodra je de nieuwe videokaart plaatst
en als je de nieuwe videokaart wilt installeren moet je gewoon even naar de website van AMD of Nvidia gaan daar staan alle nieuwe drivers

Wel toch even nakijken of je voeding het wel aankan, op de voeding hangt een stikker met het aantal watt op. Wat de kast betreft zou die cm me sterk verbazen ^^. staat er geen merk en productnaam op de kast? of is het hele systeem een merk pc , gelieve dan even merk en productnaam daarvan te geven.

Hy heeft 430watt voeding ;) en dat zyn echt de maten hoor.. is toch normaal?

Je hebt dus zo een plat model van een case(bureaumodel) geen tower case?

wat is een tower case? :$ bedoel je hoe de kast eruit ziet ofzo? dan ja, het is gewoon een mat zwarte saaie haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan