Strange Bird
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 apr 2004
Beste mensen,
Enige tijd geleden heb ik een vraag gesteld over het combineren van gegevens.
Het is de bedoeling dat ik acceptgiro's met behulp van rapporten ga afdrukken.
Ik heb toen 2 aparte velden gemaakt.
1 voor de hele euro's en 1 voor de euro centen.
(Dit omdat op een acceptgiro de invulvakken een groot stuk uit elkaar liggen)
Tot nu toe was die geen probleem.
Nu ben ik met het combineren verder gegaan en heb het volgende probleem:
Als de contributie 9 euro 50 is dan vul ik in veld "EuroBedrag" 9 en in veld "EuroBedrag2" 50 in.
Ga ik nou de gegevens combineren van 2 mensen die op hetzelfde adres wonen m.b.v. een Query dan wordt het "Eurobedrag" 18. Dit is goed.
Maar "EuroBedrag2" wordt dan 100!
Hoe krijg ik het nou voor elkaar om "Eurobedrag2" 100 op 0 te krijgen terwijl "Eurobedrag" met 1 euro wordt opgehoogd?
Of als er 3 mensen worden gecombineerd dan staat het "eurobedrag2" op 150, dus moet er nog 50 cent in "eurobedrag2" staan en een euro bij "eurobedrag"
Omdat ik het nogal moeilijk vind uit te leggen heb ik een voorbeeldje bijgevoegd.
Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet,
The Strange bird.
Enige tijd geleden heb ik een vraag gesteld over het combineren van gegevens.
Het is de bedoeling dat ik acceptgiro's met behulp van rapporten ga afdrukken.
Ik heb toen 2 aparte velden gemaakt.
1 voor de hele euro's en 1 voor de euro centen.
(Dit omdat op een acceptgiro de invulvakken een groot stuk uit elkaar liggen)
Tot nu toe was die geen probleem.
Nu ben ik met het combineren verder gegaan en heb het volgende probleem:
Als de contributie 9 euro 50 is dan vul ik in veld "EuroBedrag" 9 en in veld "EuroBedrag2" 50 in.
Ga ik nou de gegevens combineren van 2 mensen die op hetzelfde adres wonen m.b.v. een Query dan wordt het "Eurobedrag" 18. Dit is goed.
Maar "EuroBedrag2" wordt dan 100!
Hoe krijg ik het nou voor elkaar om "Eurobedrag2" 100 op 0 te krijgen terwijl "Eurobedrag" met 1 euro wordt opgehoogd?
Of als er 3 mensen worden gecombineerd dan staat het "eurobedrag2" op 150, dus moet er nog 50 cent in "eurobedrag2" staan en een euro bij "eurobedrag"
Omdat ik het nogal moeilijk vind uit te leggen heb ik een voorbeeldje bijgevoegd.
Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet,
The Strange bird.