In VBA (Excel 2007) heb ik volgende code
In mijn Userform heb 2 extra opties aangemaakt die enerzijds een verschil maken in mijn berekening, maar ik wil in die cel C7 ook aangeven welke optie werd aangeklikt.
Via deze code werkt dit:
Maar dit lijkt me behoorlijk omslachtig aangezien ik dit voor verschillende types dien toe te passen.
Is er een mogelijkheid om vb:
Als ik deze code probeer krijg ik de melding: Sub of Function wordt niet gedefinieerd
ofwel met een AND functie
Alvast bedankt voor de hulp
Code:
Private Sub VEK1_Click()
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = IIf(VEK1.Value, "Vast enkel kader", 0)
End Sub
In mijn Userform heb 2 extra opties aangemaakt die enerzijds een verschil maken in mijn berekening, maar ik wil in die cel C7 ook aangeven welke optie werd aangeklikt.
Via deze code werkt dit:
Code:
Private Sub VEK1_Click()
If VEK1.Value = True And Binnenschrijnwerk1.Value = True Then
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = "Vast enkel kader - binnen"
End If
If VEK1.Value = True And Buitenschrijnwerk1.Value = True Then
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = "Vast enkel kader - buiten"
End If
End Sub
Maar dit lijkt me behoorlijk omslachtig aangezien ik dit voor verschillende types dien toe te passen.
Is er een mogelijkheid om vb:
Code:
Private Sub VEK1_Click()
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = IIf(VEK1.Value, "Vast enkel kader", 0) + iff(Binnenschrijnwerk1.value, " - binnen", " - buiten")
End Sub
ofwel met een AND functie
Code:
Private Sub VEK1_Click()
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = IIf(and(VEK1.Value;Binnenschrijnwerk1.Value, "Vast enkel kader - binnen", 0)
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = IIf(and(VEK1.Value;Buitenschrijnwerk1.Value, "Vast enkel kader - buiten", 0)
End Sub
Alvast bedankt voor de hulp
Laatst bewerkt: