IIf functie + and

Status
Niet open voor verdere reacties.

snitsel

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
In VBA (Excel 2007) heb ik volgende code

Code:
Private Sub VEK1_Click()
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = IIf(VEK1.Value, "Vast enkel kader", 0)
End Sub

In mijn Userform heb 2 extra opties aangemaakt die enerzijds een verschil maken in mijn berekening, maar ik wil in die cel C7 ook aangeven welke optie werd aangeklikt.
Via deze code werkt dit:

Code:
Private Sub VEK1_Click()

If VEK1.Value = True And Binnenschrijnwerk1.Value = True Then
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = "Vast enkel kader - binnen"
End If
If VEK1.Value = True And Buitenschrijnwerk1.Value = True Then
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = "Vast enkel kader - buiten"
End If

End Sub

Maar dit lijkt me behoorlijk omslachtig aangezien ik dit voor verschillende types dien toe te passen.

Is er een mogelijkheid om vb:

Code:
Private Sub VEK1_Click()
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = IIf(VEK1.Value, "Vast enkel kader", 0) + iff(Binnenschrijnwerk1.value, " - binnen", " - buiten")
End Sub
Als ik deze code probeer krijg ik de melding: Sub of Function wordt niet gedefinieerd

ofwel met een AND functie
Code:
Private Sub VEK1_Click()
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = IIf(and(VEK1.Value;Binnenschrijnwerk1.Value, "Vast enkel kader - binnen", 0)
Sheets("Berekeningen").Range("C7").Value = IIf(and(VEK1.Value;Buitenschrijnwerk1.Value, "Vast enkel kader - buiten", 0)
End Sub

Alvast bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Dit lijkt me beter als het om Boolean waarden gaat:
IIf(VEK1 and Binnenschrijnwerk1, "Vast enkel kader - binnen", 0)

Je logica is niet consistent: verschillende resultaten op basis van dezelfde voorwaarden.

snb ik weet niet goed wat je wilt zeggen, maar de oplossing van edmoor werkt zoals het hoort.
Ik had al verschillende opties geprobeerd, maar de gemakkelijkste oplossing had ik nog niet gevonden. Thx Edmoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan