IIS 8 403 error naar port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

worldgameplayer

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2013
Beste helpmij mensen

ik wil een website gaan hosten met IIS 8
maar als ik alles heb port forward geeft die dit aan

Forbidden

You don't have permission to access /UI on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

maar alles staat naar mij pc port forward maar als ik mijn pc uit doe dan geeft die het nog steets aan eerst had ik xampp

ik heb een: Windows 8
ik heb internet van UPC met als modem: Cisco EPC3925
en nog een externe router: sitecom wl-183

ik zit op de sitecom router en heb van de cisco modem naar de sitecom router naar mijn pc port forward

kan iemand mij helpen want ik wordt er GEK van

Alvast bedankt :D Gr. bradley

Laatst bewerkt:
Tsja, zonder informatie wat je host op IIS kunnen we niet veel.
De melding zegt dat je onder de Standaard website blijkbaar een (al dan niet virtuele) directory hebt (of aanroept) die UI heet, maar dat je daar (anonieme) web-bezoekers geen leesrechten op gegeven hebt.

Beste dat je je eerst even verdiept in hoe IIS 8 werkt voordat je wat dan ook gaat hosten...

Tijs.

Beste Thijs

het probleem is opgelost er bleek een programma op mijn pc dat de port 80 blokkeert
maar het lukte me niet het programma uit te zetten dus ik heb de website over port 81 laten lopen en nu werkt alles goed

bedankt voor je inzet

Gr. bradley

Als je niet weet welk programma het is dat nu op poort 80 luistert:
a. Maak een snelkoppeling naar het volgende: cmd.exe /k netstat -ano | find /i ":80"
[beste met kopiëren en plakken aanmaken, die snelkoppeling]
b. Rechtstklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
c. Kijk wat er staat bij TCP 80 Listening. De laatste kolom geeft het PID (=proces ID) van het proces dat nu op poort 80 luistert. Schrijf het getal op.
d. Open Taakbeheer, ga naar tabblad Processen, kies Beeld -> Kolommen uit de menubalk en zet de kolom PID aan. Zoek daarna het proces op met de PID die je zojuist had opgeschreven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Thijs

ik heb het dedaan het het is PID 4
ik heb het op gezocht en kwam dus dit tegen

Naam: System
PID: 4
Status: Actief
Gebruikersnaam: SYSTEM
Processor: 02 (verschillend)
Geheugen (Privéwerkset) : 32 KB
Beschijving : System NT Kernel & System

ik hoop dat je hier iets mee kan

Gr. bradley

Doe eens dezelfde test, maar dan met poort 81?
Dus met snelkoppeling cmd.exe /k netstat -ano | find /i ":81"

Gevoelsmatig krijg ik het idee dat IIS nog steeds (ook) op poort 80 luistert, en dus dat het proces dat op poort 81 luistert óók PID 4 heeft...

Wat je verder kunt doen is het volgende: Download, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren": Process Explorer
[Komt er een vraag over de rechten, klik Agree.]
Kijk onder de menu-structuur die onder System hangt, met PID 4
Als je boven elk onderliggend proces hangt met de muis, dan zie je per proces genoemd (o.a.) Services
Kijk of je daar bij Services ergens tóch IIS tegenkomt (zal wel "World Wide Web Service" heten of zoiets).
Kijk ook naar andere services of processen onder System die een webservice zouden kunnen zijn [ik vermoed dat je die niet tegen gaat komen, maar kijk het allemaal even na.]

Is de enige die je kunt vinden IIS / World Wide Web Service, dan luistert IIS blijkbaar toch (ook) op poort 80.

En natuurlijk kun je ook gewoon eens kijken wat er gebeurt als je lokaal verbind met het ip-adres van je server op poort 80 met een webbrowser. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Thijs

Ik heb het gedownload het bestand en geopend ik heb dubbel geklikt op system en heb bij tabel tcp/ip even gekeken

daar zag ik dat ook port 81 tussen stont en 80 en 444 (ik heb 3 website's)

dus system is denk ik IIS maar waarom krijg ik dan die 403 error (het heeft ook niet de lay-out van iis normaal)

Gr. bradley

Tsja, zonder informatie wat je host op IIS kunnen we niet veel.
Je kunt trouwens (als je twijfelt of het echt IIS is op poort 80) én bovendien voor het uitzoeken wat er misgaat in de log-bestanden van IIS gaan kijken.

Tijs.

Beste Tijs (sorry dat ik je naar verkeerd heb gespeld)

Ik wil op IIS een website hosten met PHP en Mysql met de inhoud van een online agenda

ik heb eens gekeken naar de log-bestanden maar ik wordt er niet wijs van misschien jij wel https://www.box.com/s/27ru73iu5g1pzojb9qlj

ik hoop dat je der iets nuttigs uit kan halen

Gr. bradley

Kijk maar rond op Youtube over hoe je php en mysql werkend kunt maken op IIS, als je het nog niet werkend hebt. Kan bijv. o.b.v. deze Youtube zoekopdracht

Over die log-bestanden:
Bijv. in u_ex130202.log staat (bijna bovenaan) het volgende:
#Fields: date time s-ip cs-method cs-uri-stem cs-uri-query s-port cs-username c-ip cs(User-Agent) cs(Referer) sc-status sc-substatus sc-win32-status time-taken
2013-02-02 11:56:51 ::1 GET /phpmyadmin/index.php token=1610a4da66c8648c96f69072b0ee9be3 80 - ::1 Mozilla/5.0+(Windows+NT+6.2)+AppleWebKit/537.17+(KHTML,+like+Gecko)+Chrome/24.0.1312.57+Safari/537.17 http://localhost/phpmyadmin/index.php 500 0 64 45349141

Oftewel: Hierboven wordt verbonden met de webserver op serverpoort 80, want dat komt overeen met s-port
Ik tref nergens in die log-bestanden s-port 81 aan en ook niet 444, dus jouw aanpassingen m.b.t. poorten zie ik niet terug in het gebruik: Alles wat gelogd is gaat over poort 80.

Verder heb ik geen hulp.

Tijs.

Beste Tijs

ik heb een andere website aangemaakt in IIS en die log-bestand staat weer in een andere map als je die wilt zien klik je dan op de link : https://www.box.com/s/nqi50dfs4m4pbz612xlh
en port 444 is denk ik het zelfde daar host ik phpmyadmin over
en php en mysql zijn geinstalleerd
kan het meschien zijn dat het aan de router ligt of modem ?

Gr. bradley

Beste Tijs

ik zie ook dat we dit staat in een log stukje wat je hebt gepost

2013-02-02 11:56:51 ::1 GET /phpmyadmin/index.php token=1610a4da66c8648c96f69072b0ee9be3 80 - ::1 Mozilla/5.0+(Windows+NT+6.2)+AppleWebKit/537.17+(KHTML,+like+Gecko)+Chrome/24.0.1312.57+Safari/537.17 http://localhost/phpmyadmin/index.php 500 0 64 45349141

ik denk dat ::1 eigenlijk 192.168.0.7 moet zijn omdat ik het over die ip heb port forward

Gr. bradley

Ik trof in je log-bestanden van posting #9 niets aan dat verwijst naar de "UI" map. Dus als dat alles is wat m.b.t. poort 80 bereikbare websites gelogd is, dan schiet dat niet op.
Wel gebruik je scripts, dus mogelijk hebben die er iets mee te maken (bijv. dat ze wat aan-/oproepen dat niet bestaat op jouw website of iets dat niet bestaat op een website van iemand anders waar je (bijv. m.b.v. cross-site scripting) via die scripts iets van oproept).

Ik ga er verder geen tijd in stoppen. Ik geef het stokje over aan anderen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs

ik zie ook dat we dit staat in een log stukje wat je hebt gepost

ik denk dat ::1 eigenlijk 192.168.0.7 moet zijn omdat ik het over die ip heb port forward

Gr. bradley

::1 is localhost. Oftewel je hebt dit waarschijnlijk getest vanaf de webserver zelf...

Tijs.

Beste tijs

Bedankt voor je inzet helaas dat het niet werkt over port 80 (wat wel raar is)
maar gelukkig doet het wel over andere ports zoals 81

Dus bedankt

Gr. bradley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan