IIS (internet information services) probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
1.144
Hoi,

Ik heb thuis een server(tje) op mijn computer gezet en daarbij gebruik gemaakt van IIS (Internet Information Services).
Nu wil ik van een andere computer op de website die ik daarbij heb gemaakt. Maar als ik op de andere computer mijn ip adres intyp werkt dat niet. Ook werkt het niet als ik de naam van mijn computer probeer(lokaal).
Heeft iemand een idee???

Ook wil ik graag weten of het ook mogelijk is om een bestand te downloaden vanaf mijn website, zo ja, ook graag hoe.

Alvast bedankt, M
 
Laatst bewerkt:
Je server draait dan niet. Ik raad je trouwens sowiezo aan om apache te gebruiken. IIS is net een vergiet.
 
Als je achter een router zit dan moet lokaal het ip adres van je PC werken, dat zal iets in de trant van 192.168.1.101 zijn (hangt af van de instellingen van je router). Om van buitenaf op je PC te komen met je allereerst zorgen dat de router het verkeer van pport 80 doorstuurt naar de PC waar de server op staat, je kunt dan met je externe IP adres op je PC terechtkomen. Beide adressen zijn te vinden door een command prompt te openen, ipconfig in te tikken en op enter te drukken.
 
Bedankt voor de reacties, maar hoe kan ik zorgen dat mijn router goed ingesteld staat...:confused:

ps: De server zelf draait volgens IIS wel, maar je hebt wel gelijk, het is niet echt een goed programma...
 
Kijk in de handleiding, hoe het precies moet hangt natuurlijk van de router af, ik kan vanaf hier niet ruiken welk merk/model jij hebt. Je moet er in elk geval voor zorgen dat poort 80 naar je lokale ip adres wordt doorverwezen.
 
Nee... het verkeer komt al binnen op die poort, maar als jij de router niet instelt om het door te sturen naar jouw PC zal het daar ook niet aankomen.
 
OK, het is nog niet gelukt (wachtwoord vergeten:eek:)....

Maar ik heb toch nog een vraag -> Werkt het ook als je 2 routers hebt?

dus dit:
Naamloos.png


kan het daar niet ook aan liggen?


Bedankt voor de reacties!:thumb:
 
Ik vrees dat dat niet zal werken doordat router 1 nog steeds niet jouw verbinding doorgeeft. Probeer of je wachtwoord te achterhalen, of je router te resetten (knopje achterin meestal). Daarna moet je in je router een optie als port-forwarding instellen waarbij je poort 80 doorstuurd naar jouw lokale ipadres.

Dit vind je door windowstoets+r --> cmd --> ipconfig/all --> kijk wel ipadres er staat. Meestal lijkt dit op 192.168.1.x

als je even verteld welke router je hebt kan ik aangeven hoe je dit instelt.
 
Ja ik moet nog ergens het wachtwoord hebben liggen, maar als ik router1 goed zet, moet ik dan ook router2 nog goed zetten?

router1 = speedtouch
 
Laatst bewerkt:
als router 1 het doet heb je router 2 helemaal niet nodig. Maar als je om 1 of andere reden hem toch nodig hebt dan zul je die ook moeten instellen.
 
Sry, foutje: Router2 is een verdeelstuk:eek: -> waar 1 kabel vanuit Router1 komt en dan naar 2 computers gaat.

Moet die ook nog ingesteld worden, en zo ja, hoe dan?

Verdeelstuk = Asus

Bedankt!:thumb:



ps: Sorry voor de late reactie....
 
Laatst bewerkt:
Sry, foutje: Router2 is een verdeelstuk:eek: -> waar 1 kabel vanuit Router1 komt en dan naar 2 computers gaat.

Moet die ook nog ingesteld worden, en zo ja, hoe dan?

Bedankt!:thumb:



ps: Sorry voor de late reactie....


je zult in de configuratie op zoek moeten naar portforwarding. Hierin geef je aan naar welk locaal ip-adres hij door moet sturen samen met de poort.
 
Maar ik heb echt geen idee wat het ip-adres van het verdeelstuk is, ook niet met ipconfig. Daarmee krijg ik alleen het ip-adres van mijn router.

Of heb je het ip-adres helemaal niet nodig?

Thx voor de reactie:thumb:
 
Of is het anders ook mogelijk om het ip-adres van je router in te voeren en dan je eigen erachter: ip-adres router/ip-adres server?

Thx, M
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan