IIS vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivopoelen

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
Berichten
95
Hallo,

ik heb sinds kort een server gebaseerd programma draaien, dat je van buiten af moet kunnen benaderen via internet explorer. Dit is IIS gebaseerd. Als ik nu op de pc zelf, het ip-adres ingeef, nl 192.168.172.21/vc5 gaat ie7 naar het programma. Erlangs draai ook nog het gewone programma. Zo hoort het dus als ik vanaf een andere pc het programma benader. Als ik nu vanaf mijn laptop, in het het zelfde netwerk, verbonden via een fritzbox 7170 draaiend onder vista home prem.
krijg is kan webpagina niet weer geven. Ik kan wel pingen naar de desbetreffende pc, welke draait met xp-pro.
Moet ik misschien ergens het toegangsbeleid wijzigen in iis ofzo? Ik heb namelijk geen idee hoe dat allemaal werkt.

Iemand die mij op de goede weg wil helpen?

alvast bedankt ivo poelen
 
Hallo,

ik heb sinds kort een server gebaseerd programma draaien, dat je van buiten af moet kunnen benaderen via internet explorer. Dit is IIS gebaseerd. Als ik nu op de pc zelf, het ip-adres ingeef, nl 192.168.172.21/vc5 gaat ie7 naar het programma. Erlangs draai ook nog het gewone programma. Zo hoort het dus als ik vanaf een andere pc het programma benader. Als ik nu vanaf mijn laptop, in het het zelfde netwerk, verbonden via een fritzbox 7170 draaiend onder vista home prem.
krijg is kan webpagina niet weer geven. Ik kan wel pingen naar de desbetreffende pc, welke draait met xp-pro.
Moet ik misschien ergens het toegangsbeleid wijzigen in iis ofzo? Ik heb namelijk geen idee hoe dat allemaal werkt.

Iemand die mij op de goede weg wil helpen?

alvast bedankt ivo poelen
kan je eens posten wat er allemaal in de map /vc5 staat?
want een .exe kan normaal niet via http aangeroept worden.
 
er staat een internet koppeling in de map vc5 op de hardeschijf

t4c.lnk
 
En wat krijg je als je de server zonder /vc5 benaderd? Dus http://192.168.172.21 ?

Draait er misschien een firewall op de server? Als je die tijdelijk stopt, werkt het dan wel?
 
hallo,

ja, als ik de windows firewall uitzet werkt het wel.
maar die wil ik eigenlijk niet uitzetten. Iemand een idee hoe ik de uitzonderingen moet instellen?

mvg ivo
 
Wat voor firewall draait erop? Gewoon de windows firewall? Dan heb je in control Panel bij de firewall een tabblad met uitzonderingen/exceptions. Daar kan je dan of IIS aanvinken, danwel poort 80 toevoegen.
 
hallo,

het heeft even geduurd, maar nu eindelijk kan ik door middel van de windows firewall de poort open te zetten op de computer in loggen. nu werkt dat gedeelte dus naar behoren.
alleen nu heb ik nog een vraag hier over.
Ik heb een pda, een htc diamond, met windows mobile 6.1 en de opera brower.
eigenlijk kan ik alle internet pagina's openen en dan vrij goed surfen op die pda.
alleen diegene waar dat programma mee werkt dus niet. ik kan wel inloggen op de site, maar de site wordt maar voor gedeeltes weergeven. Ik zou wel een screenshot willen maken, maar weet niet hoe dat moet op een pda. Ook als ik de site open met internet explorer lukt het niet goed genoeg.

iemand suggesties?

alvast bedankt,

ivo poelen

ps ik heb 2 bestanden toegevoegd, een sceenshot van het programma op de pc
de andere rechts klikken en bron weergeven.....
mocht er iets anders nodig zijn, hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • bron weergeven.txt
    4,9 KB · Weergaven: 24
  • screenshot vanaf pc.jpg
    screenshot vanaf pc.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan