Iiyama monitor CRT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin van Driel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Vlekken op mijn beeldscherm

Ik heb sinds enige tijd vlekken/vegen aan de onderzijde van mijn beeldscherm. Ik krijg het met zowel een vochtige doek als droge niet niet weggeveegd.

Het is zelfs zo dat hoe meer ik wrijf hoe erger het wordt.

Iemand een idee wat het kan zijn???

Het betreft de: HM703UT Vision Master Pro 413

Bijlagen

• dsc01018.jpg
    dsc01018.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Ik had ook zoiets met mn Samsung 753DF, toen was een laagje dat over de glasplaat zit aan het afbladderen. Ik heb toen op de garantie een nieuwe gekregen maar nu heb ik het weer een beetje. Op die plekken is de monitor net ietsje lichter dan ergens anders. Een fysieke beschadiging dus...

hen net iiyama aan de telefoon gehad en deze hadden het over het feit dat de coating was aangetast en dat dat niet onder de garantie valt.

Pech gehad dus met een dure monitor die ik nog geen jaar heb.

effe kijken welke stappen ik nu nog kan nemen...

Ze zijn nog niet van me af.....

dure monitor en dan zeggen sorry....de kl...kken

ben behoorlijk over de zeik, heb net Pardigit gebeld en daar moets ik maar even langs gaan...

dat gaan we dus ook doen

als je wat hebt.....paradigit verwijst me vrolijk terug naar iiyama.......lange leven klantenservice....

is er uberhaupt iets in de handel om die vlekken te verwijderen of minder te maken??

Voor zover ik weet is er geen middeltje om de "vlekken" te repareren.

Hmm... in de handleiding van een monitor can iiyama lees ik bij reiniging:

De beeldbuis is beschermt met een anti-reflectie & anti-statische coating. Zorg ervoor dat u de beschermlaag van het scherm niet beschadigt door met een hard voorwerp te krabben of te wrijven.

Aannemend dat je niet met een mes op je monitor hebt zitten krassen ;) kan je misschien zeggen dat het waarschijnlijk een productiefout is en je er zelf geen schuld aan hebt. Je hebt je immers aan de handleiding gehouden. Het begon vanzelf, je hebt het misschien alleen iets erger gemaakt...
Ik zou ook in de garantieovereenkomst (als je die nog hebt) kijken of er daadwerkelijk iets staat over coating... Misschien kan de consumentenbond je meer vertellen, die hebben een gratis servicecentrum voor leden.

Misschien dat er een te agressief schoonmaakmiddel wordt/is gebruikt, waar deze coating niet tegen kan?

Of juist overmatig gebruik van schoonmaakmiddelen?

Ik wil toch ff deze oude topic weer ophalen.
Het is inderdaad wat muurhond zei.

Wees voorzichtig met schoonmaak middelen , je gebruikt makkelijk iets van een glasex maar doe dit niet te vaak, het tast de coating aan.
En eenmaal aangetast wordt het alleen maar erger.

Er zijn wel speciale doekjes voor , en bij mijn iiyama stond het ook nadrukkelijk vermeld
[ gebruik geen schoonmaak middelen deze kunnen de coating aantasten ]

Speedtouch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan