iiyama wazige letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hovawart

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Hallo,

Ik zit wat te rommelen met m'n beeldscherm instellingen. Hoe lager mijn resolutie hoe betere weergave van mijn letters.
Bij een hogere resolutie dan 832x624 worden mijn letters op mijn beeldscherm erg wazig. Alsof er een soort echo achter zit. De letters krijgen een soort schaduweffect.

Ik heb het probleem alleen op mijn verkenner en desktop. HTML files zijn gewoon duidelijk.

Wat heb ik geprobeerd?

Nieuwe drivers iiyama vision master pro 411
Nieuwe drivers Geforce fx 5200
Beeldscherm verplaatst ivm storing andere randappartuur
Degause
Diverse resolutie instellingen en refresh rates geprobeerd.

Alle hebben niet het gewenste resultaat. Mijn iiyama scherm moet toch gewoon 1024 x 768 kunnen draaien ? Vroeger was dit geen probleem, ook op Xp niet. Tijdelijk een andere monitor gehad, naardat ik de iiyama schoon gemaakt heb en heb ik nu wel een probleem. Overigens op een ander systeem is erg geen probleem met de weergave ( Win98 ). Dus ik vermoed dat een rare Xp instelling is.......maar ik weet het niet meer.........

wie helpt / weet raad ??

Bijlagen

• Image1.jpg
    Image1.jpg
    35,4 KB · Weergaven: 88
Ik heb ooit ook eens gehad dat een monitor slecht beeld gaf ik heb het toen gereset via het menu van het monitor en ik had terug mooi beeld.
Het kan ook zijn dat er vanachter een pinnentje krom gebogen is aan de stekker van je monitor.
Op je screenshot zie ik niets mis.

Laatst bewerkt:
Bij beeldschermeigenschappen, vormgeving en effecten even kijken of er iets niet naar wens staat.

Bij configuratiescherm, systeem, geavanceerd, instellingen van prestaties, de opties aldaar nalopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan