IJ561401.cab staat wel op de cd, maar hij kan hem niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
IJ561401.cab staat wel op de cd, maar hij kan hem niet vinden.
Ik heb het hier over de installatie van Office 2003. NL.
De zoekfunctie van Windows geeft aan dat het bestand wèl 4x op de CD staat.
Als ik het bestand wil openen geeft ie aan dat het niet goed is.
Zie verder de printscreen.

Kan iemand mij anders aan een kopie helpen van dit bestand?

Wellicht kan Setup het bestand niet lezen, omdat de cd is beschadigd. Is het een originele cd?

Hoi Marianneke, :D

Zo te zien gaat het fout bij het installeren.

Probeer eens van de C-schijf af te installeren. (gelijk handig voor de toekomst...wanneer Office weer eens iets nodig heeft)

Koppieer de gehele cd naar een map onder de C-schijf. En draai vervolgens de Set-up vanaf die locatie.

Als het niet lukt om de inhoud van de cd naar de C te koppieren tja...dan is ie of niet goed gebrand/kapot of heb jij zo'n brilliante cd-speler die jouw schijfje niet slikt! (dit komt vaker voor dan je denkt)

Succes! :thumb:

Ik heb geprobeerd de inhoud van de CD-rom naar de harde schijf te kopieren, maar ook dat loopt vast op DIT bestand: "kan dit bestand niet kopieren".

Daarna heb ik nog geprobeerd alles behalve dit bestand te kopieren, maar ook dan geeft ie bij een aantal bestanden de melding dat ie ze niet kan kopieren (ongeldige MS-dos functe).
Tja, dan weet ik het zó ook niet meer te bedenken.
Ik heb via de mail het betreffende bestand toegestuurd gekregen, maar als ik tijdens de installatie daarnaartoe laat bladeren, accepteert ie het niet en blijft vragen om de originele CDrom.

Maar wat denk je van de opmerkingen bij die link in mijn eerste post? Mijn Engels is belabberd, maar ik meen er iets uit te begrijpen over het genoemde bestand in combinatie met het kopieren van de cd????

over mijn CDspeler:
Pioneer dvd-120
NEC ND-2500A

Mijn engels is aardig goed maar het is me ook niet geheel duidelijk wat het probleem daar is. Maar dat ligt vlg mij meer aan de terminologie die ik niet begrijp.. :rolleyes: Het lijkt alsof die persoon ook een cab file niet kan kopiëren, maar dat het hem wel lukt vanaf een ISO cd. Alleen weet ik niet wat hij daarmee bedoelt.

Toch blijf ik erbij dat je cd of het bestand mogelijk corrupt is, ook omdat je m niet gewoon kan kopiëren naar je harde schijf. Zo'n cab file is een winzip bestand toch? Heb je al geprobeerd om m te dubbelklikken?? Als ie dan ook een error geeft denk ik dat je het bestand in ieder geval met jouw cd speler niet kan lezen. Wellicht wel met een andere

Als ik dubbelklik op het bestand geeft ie inderdaad de foutmelding "read error in the file".

Ik heb het geprobeerd via mijn DVDspeler en via de brander. Ook op mijn laptop, maar daar doet de hele CD-rom niks...

wat ik vreemd vind, is als ik hem laat Bladeren naar het betreffende bestand op mijn harde schijf, dat ie dat dan niet wil pakken.

Maar goed. Ik denk dat het dan toch aan het schijfje ligt.

Zou het met een nieuwe kopie wèl lukken? Maw zou het een "toevallig" iets zijn? Kwestie van gewoon pech?

Er kan iets misgegaan zijn met het branden, maar het kan ook aan de originele cd liggen. Wellicht zit daar al een fout op, dus probeer anders die eerst eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan