Ijgen servert laat te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het gevraagt aan een vriend en daar werkt het ook niet...

Ok, voor de zekerheid dan: Welk merk & type router gebruik je precies? En bij welke provider heb je je abonnement?

Tijs.

Zie dat ik in je discussiedraad over portforwarding nog met je bezig ben.
Het feit dat bij jou lokaal http://localhost:8080 werkt, betekent dat op die poort een werkende webserver actief is.

Tijs.

System
Model Broadband Router
Uptime 203day:18h:12m:21s
Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.78

Graag merk & type, niet de informatie die je zojuist gegeven hebt.

Tijs.

Ja, maar het probleem is dat hij te lang laad, ligt dat dan aan mijn pc (dat hij te traag is ofz) of licht het aan mijn firewal?

Heb je ook nog een firewall op je pc actief staan? Dan kan daar het probleem liggen.

Schakel die even uit, en laat een vriend dan nog eens testen. Werkt het, dan moet je wat uitzonderingen in je firewall aangeven.

Vertel dan ook direct even welk firewall programma je gebruikt, welk besturingsssysteem je webserver heeft etc.

Tijs.

Er zit bijna altijd een stikker op je router (op de onderkant, zijkant, achterkant). Kijk daar.

Voorbeelden van merken kunnen bijv. zijn: Linksys, Netgear, SMC, Sitecom, Alcatel, Thomson

EDIT: Ook in het bijbehorende boekje of op de verpakking van je router zal het merk en type duidelijk vermeld staan, lijkt me.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beide topics samengevoegd tot 1 vraag.

@Paul-RT lol, eerder dit topic hadden ze me net gezegt een nieuw toppic te starten :D

Ontopic:

Als ik mijn firewal uitschakel zegt hij: "Kan geen verbinding maken", als ik hem terug inschakel en ik vernieuw zegt hij terug: "De wachttijd voor de verbinding is verstreken", maar ik weet niet net welk aparaat net mijn router is (er hangen een stuk of 3-4 kastjes onder de zoldertrap waar het er 1 van moet zijn) + is er of te wel geen tekst oftewel heel moelijk te lezen (hangt tegen de muur), volgens mij moet het een kastje zijn waar opstaat dat het ijgendom is van telenet.

Verder zit ik (zoals hierboven af te lijden is) bij telenet en heb ik windows xp, ik denk dat het programma van de router Broadband Router is ofz)

Laatst bewerkt:
Welke firewall op je pc praten we over?

En voor wat betreft merk & type van de router: kijk eens of je niet een boekje bij je router hebt gekregen van Telenet, lijkt mij zo dat ze niet een router uitleveren zonder boekje erbij.

Tijs.

Pff, ik heb gezogt bij de handleidingen (best veel) maar heb nix gevonden, ik heb eens gevraagt aan mijn pa maar die zegt dat het bij de handleidingen ligt...

Maar ik heb het gewoon over de firewal van windows.

Ok, Windows-firewall instellen:

Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl
Zet op het eerste tabblad in ieder geval het vinkje uit bij "Geen uitzonderingen toestaan", als die aanstaat op dit moment.
Ga naar tabblad Uitzonderingen
Klik op Poort toevoegen
Geef dat als Naam : Webserver (poort 80)
Geef als poortnummer: 80
Laat TCP gewoon aangevinkt en druk op Ok
Kies weer Poort toevoegen
Geef dat als Naam : Webserver (poort 8080)
Geef als poortnummer: 8080
Laat TCP gewoon aangevinkt en druk op Ok.

Daarna zo vaak Ok drukken totdat het Firewall configuratie-scherm verdwenen is.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het nu werkt. :thumb:

Bedankt voor je terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan