Ik ben m'n tegels kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik ben m'n Tegels kwijt als ik op Start druk (zie afbeelding)

2016-11-26.png

Wat ik ook doe, ik kan ze niet meer terug krijgen/vinden

Ik kan ook daardoor niet meer bij m'n Outlook MAIL en ook niet op de normale manier bij Instellingen , want de Onderdelen-onderwerpen (die afbeelding) reageren niet.

Met een truc kan ik WEL weer in INSTELLINGEN komen. Dan ga ik eerst via start naar Persoonlijke instellingen | Accountsinstellingen wijzigen en hiermee kom ik op INSTELLINGEN

Wie weet de manier om m'n Tegels terug te krijgen

Met vriendelijke groet
Dukkel

Hallo gast0225,

Niets hielp, althans geen van de 4 methodes.
Dan is er maar één oplosssing: een Backup toch?

MVG
Dukkel

Alweer m'n tegels kwijt

Hallo Allemaal,

Voor de tweede keer van deze maand ben ik m'n tegels kwijt (gekoppeld aan het startmenu) In Win10 Prof x64 NL

Wat is hier aan te doen, weer net als de vorige keer m'n Backup terugzetten?

Of is er een eenvoudiger reparatie mogelijkheid?

2016-12-02 (2).png

Met vriendelijke groet
Dukkel

Hallo jan

[FONT=&quot]Klik op Start, ga naar alle apps, bij de F staat Foto's, doe daar een rechtsklik erop, vervolgens aan start vastmaken. [/FONT][FONT=&quot]Nu komt de tegel weer terug------ sleep hem naar de gewenste plek.[/FONT] ik had die andere vraag niet gezien.

Laatst bewerkt:
Waarom stel je je vraag nu opnieuw en borduur je niet op je andere eenzelfde vraag?

Hallo Jackall

Het lijkt me overduidelijk. Het is niet de vraag: Hoe krijg ik weer alles, als het oude.

Maar waarom ontbreken die Apps en de daarbij behorende Tegels plotseling.

Weet jij dan een oplossing behoudens de backup terugzetten?

Met vriendelijke groet
Dukkel

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer een herstelpunt toen alles nog goed werkte. Ga iets verder terug in de tijd.

Hallo Manamana

Ik heb een herstelpunt teruggezet waarvan ik zeker was dat toen alles nog werkte, (ik had het herstelpunt nl als zodanig benoemd als Na herstel Tegels.

Maar zonder succes. Dus Ik ga er maar weer toe over om de Backup van Gisteren !! maar weer terug te zetten.

Bedankt, voor je interesse
Met vriendelijke groet
Jan

Hallo Mensen,

Ik heb uiteindelijk maar weer een Backup teruggezet.

Blijft natuurlijk, waarom gebeurd dat ? (betreffende die Tegels en Apps, die verdwijnen

Nog belangrijker is: Hoe kan dit voorkomen worden.

MVG
Dukkel

Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt, kennelijk heb je toch aan de instellingen gezeten. Die kunnen niet zomaar verdwijnen.

Uiteraard willen we je helpen tot een oplossing te komen.

De instellingen zijn voor apps en tegels zo in te stellen dat het toch wel altijd zichtbaar moet blijven met deze tips. Het is een kwestie van aan en/of uitzetten, daar gaat het vaak fout.

De onderstaande afbeeldingen zijn slechts een advies en is zeker niet bindend.

apps.PNG tegels.PNG

Laatst bewerkt:
2 topics samengevoegd omdat ze volgens mij wél over hetzelfde onderwerp gaan.
Succes verder met je vraag.

Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt, kennelijk heb je toch aan de instellingen gezeten. Die kunnen niet zomaar verdwijnen.

Uiteraard willen we je helpen tot een oplossing te komen.

Hallo Manamana
De bewerking die jij aandraagt heb ik al vele malen uitgevoerd, maar aldoor zonder succes, ook nu weer niet.

Maar..................
Nadat ik een goedwerkende Backup had teruggezet, en bijgewerkt had met de laatste software.

Heb ik alles opgeschoond, en vervolgens MalwareBytes, Eset Nod32 en Privazer gedraaid omdat ik weer een nieuwe backup wilde maken.

Maar toen bleken er in de Taakbalk (dat is toch de onderste balk?) er 2 iconen verdwenen te zijn te weten Microsoft Edge en Microsoft Store

Toen heb ik opnieuw opgestart en weer waren mijn Tegels verdwenen nu dus voor de derde keer. Notabene in een zojuist teruggeplaatste backup (hoogstens 1 uur geleden)

Nu lijkt het er op dat een van die drie programma's de boosdoener zou kunnen zijn.

Hoewel ik MalwareBytes en Eset Nod32 eigenlijk hiervan zou willen uitsluiten, blijft Privazer over.

Heb jij enige kennis van dit programma, vreet die soms mijn Tegels op?

In iedergeval heb ik nog een goede Backup.

Oh ja, en weer werkte het advies niet dat je in #11 gegeven had.

Met vriendelijke groet
Jan

Hallo Mensen,

Omdat het wel "verdwenen Tegels" vaker voorkomen, komt Microsoft met oplossingen.

Methode 1:
1) Open the Task manager. Here's a tip: Press CTRL+Shift+ESC
2) Click File > Run New Task
Make sure you have a check mark beside "Create this task with administrative provoleges".
3) Type Powershell
4) Type the following in the Powershell prompt:
5) $manifest.xml = (get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + '\AppxManifest.xml'; Add-AppxPakage -DisableDevelopmentMode - Register $manifest
6) Close the Powershell window.

If the issue persist, follow the below method

Methode 2:
1) Press 'Windows + X' Keys on the keyboard.
2) Click om 'Command Prompt (Admin)' to bring up an elevated command prompt.
Note: Click Ýes 'if it prompts for permission.
3) In the command prompt type in the following commands one by one and then press Enter.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /restorehealth
sfc /scannow

Of het help weet ik niet, volgens mij heeft al eerder iemand een van deze mothodes aangedragen, en toen hielp het bij mij niet.
Maar NIET GESCHOTEN, IS ALTIJD MIS.
Met vriendelijke groet
Dukkel

Ben eens benieuwd of dat helpt Jan. Laat maar eens weten of dat het oplost, want dan is dat interessant voor anderen. Op internet zijn er diverse die gewag maken van het feit dat dit niets oplost.

Hallo Jan hoe is het je vergaan.

Hallo Manamana

Niets heeft het probleem verholpen, dus ik was weer aangewezen op m'n Backup.
Op zichzelf zeer onbevredigend, maar ja het is niet anders.
Ook van Microsoft heb ik heb geen daadwerkelijke hulp gekregen, ik denk dat ze er zelf geen raad mee weten.
Maar dat het regelmatig voorkomt is zeker, gezien de vele reacties op de vragen over dit onderwerp.

Waar ik wel achter ben gekomen is dat er zelfs in m'n Backup een probleem zat !!!
Als ik de meest kale Backup terugzette, en dat het Microsoft commando in de opdrachtsprompt (administrator) gaf : SFC /SCANNOW
Werd er een serie foutmeldingen opgegeven, die NIET te repareren vielen.
Dus ik bleek genoodzaakt de HDD te Formatteren en een geheel nieuwe versie met Win10 Prof x64 NL op te zetten, om vervolgens weer dat Microsoft commando SF /scannow uit te voeren, en na goedkeuring dan deze versie te Backuppen (voor de zekerheid)
En daarna de Windows installatie weer op te bouwen, met de programma's die ik gewend ben (o.a. Eset Nod32, MalwareBytes v3.0.4, Office2016 enz.)
Toen ik overal klaar mee was, weer SFC /SCANNOW gedraaid, weer met de conclusie: geen virussen of andere onregelmatigheden meer aanwezig.
Vervolgens maar weer een Backup van het komplete spel gemaakt.
En nu is het maar afwachten, of DIT misschien het probleem was van de verdwenen Tegels

Inmiddels ben ik er nu wel bijna van overtuigd dat ik nu het probleem gevonden heb, want mijn computers draaien nu alweer bijna een week zonder probleem.

Wel heb ik gistermorgen een andere zware virus aanval op mijn hoofdcomputer gehad, waarvan de virussen bleken in Chrome van Google te zitten. (27 stuks) Maar ik moest daar wel eerst Chrome verwijderen en MalwarBytes eveneens (om reden dat MalwareBytes op een bepaald punt niet verder meer ging)

Maar ook die heb ik alle geelimineerd.

Met vriendelike groet
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan