Ik ben moviemaker en software kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb sinds een paar dagen XP home erop gezet; nu kom ik er echter achter dat ik het icoontje "software" mis in configuratiescherm....(klassieke uitvoering) in de XP uitvoering staat dat onderdeel er wel maar doet niets als ik het aanklik.

En...ik heb geen moviemaker....ik heb MM2 gedownload maar als ik die wil openen dan zegt ie dat ie geen programma kan vinden.

Kan ik trouwens XP nog een keertje setuppen, net zoals je dat met W98SE ook kon doen om vergeten bestanden alsnog te installeren.

En...ik probeerde iets met systeemherstel, nou blijkt dat de punten die ik aangemaakt heb, van de week 2x, er niet eens staan.

Graag jullie advies,

Jean

Tweede installatie

Dat kun je wel doen, maar het wordt er niet fraaier op.

Hij onhoud dan twee installaties, waarschijnlijk gaat hij er van uit dat je een keer terug wil.

Je moet in het begin niet repair kiezen, je kiest instaleren en dan zegt hij dat hij een eerdere heeft gevonden en die kun je dan laten repareren.

Groet,

Eric.

Ga naar start > uitvoeren > typ hier:sfc /scannow
let op de spatie.
Stop vooraf eerst de Xp-cd in de speler.

succes speedtouch

Hai Speedtouch,

Ik laat em nu voor de 3e keer scannen.....maar hij doet niets, moet ik geduld hebben; past ie em zelf aan of moet ik een commando geven na het scannen?

Als ik de tip van Eric uitvoer zegt ie dat ie een upgrade wil uitvoeren, durf niet zo goed....maar zou ik dat kunnen doen?

Geen upgrade doen

Het is mij een raadsel wat je doet.

Je krijgt alleen upgrade als je vanuit windows wilt installeren.

Sorry maar ik bedoel CD in drive en booten van CD.

Met het commando sfc /scannow, controleerd windows alle bestanden, als een bestand gemist wordt of deze is verkeerd dan overschrijft windows dat bestand.

Blijkbaar heeft het geen effect, dan kan je beter xp opnieuw installeren, zoals eric aangeeft.

groetjes speedtouch

Ik had het berichtje van Eric over het hoofd gezien en ben dus toch aan het upgraden gegaan. Het resultaat is dat ik "software" in het configuratiescherm weer heb staan en dat het ook werkt.

Moviemaker, helaas, krijg ik niet te pakken.

Maar wat gebeurd er nu als ik XP opnieuw installeer met boot van CD? Krijg ik em er dan 2x op of overschrijft ie eea?

Als je Xp opnieuw installeer op dezelfde partitie dan overschrijft hij de oude Xp, let wel op dat je geen andere partitie neem, want dan heb je Xp tweemaal erop staan :)

Vraagje over moviemaker je bedoelt toch de versie die op Xp staat !!!!!

groetjes speedtouch

[edit] Als er progamma's of photo's opstaan die je niet kwijt wil kan je ze beter op een andere partitie zetten [/edit]

Laatst bewerkt:
Hai Speedtouch, Mja, ik heb al 3 partities gemaakt; C schijf waarop XP staat, D schijf waarop een image van de C schijf moet komen en een E schijf met al mijn Mp3s, fotoos etc. etc.

Dus als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon XP home als nieuwe installatie op de C schijf zetten?

Ja, met Moviemaker bedoel ik de moviemaker die standaard in XP moet zitten.

Dus als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon XP home als nieuwe installatie op de C schijf zetten?

Ja dat klopt, je kan zelfs de optie nemen om C te formatteren naar fat32 of ntsf, voor de installatie begint.
Zelf ben ik hier een voorstander van "eerst format" .

groetjes speedtouch

Geplaatst door crazyheels
Ja, met Moviemaker bedoel ik de moviemaker die standaard in XP moet zitten.

via windows update kan je moviemaker ook krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan