Ik ben op zoek naar een systeem diskette van Windows 98 SE.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tanja1968,

Die diskette die ik met dat programma gemaakt heb werkt niet.

Het programma zit zich zelf na bevestiging wel op diskette, maar de betreffende computer doet er niks mee. Ook komt er geen melding op het beeld na de normale bios opstart.

Die link die vanschagen gaf is ook een goede opstartdiskette. Daarmee kun je zelfs met de muis in Dos werken. Heel mooi programma. Misschien dat die wel werkt.

Wel vreemd trouwens dat die van mij het niet deed, en nog vreemder dat je geen melding kreeg (bootfailure of iets dergelijks)

Ik heb de link die ik zelf hierboven heb neer gezet gebruikt, maar heb helaas het zelfde reseltaat.

Een tijdje terug werkte dat wel, maar nu niet meer.

idd vreemd

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik er een modem in heb zitten en voorheen niet?

Uuuuh, je zet dat gedownloade bestand toch niet zelf op de diskette wel? Het is de bedoeling dat je het bestand download naar de PC, dan dubbelklikt. Programma vraagt om een diskette > OK en de opstartflop wordt gemaakt. DAN PAS die diskette gebruiken om op te starten.
Anders: je hebt in de BIOS toch wel je BootSequence zo staan dat de Floppy als eerste staat?

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb dubbel geklikt en daarna werd het netjes op de betreffende diskette geplaatst.

Volgens mij staat de bios wel goed, want anders ziet die het diskette station helemaal niet.

Kan ik in de bios kijken met een geformateerde harde schijf? Indien ja, hoe doe ik dat?

vanschagen,

Welke op welke link moet ik drukken om aan de systeem diskette te komen? (windows 98 se)

Ik zit nu met een geformateerde harde schijf en kan geen kant op.

In het Bios kun je meestal komen door als je net de pc aanzet op "del" te drukken. Dan moet je het bootmenu zoeken. Als hij niet goed zou staan zou je toch een foutmelding krijgen. Als hij wel goed zou staan zou hij het gewoon moeten doen:D . Heel vaag.

Geplaatst door Mirandaonline
Volgens mij staat de bios wel goed, want anders ziet die het diskette station helemaal niet.

Dit is niet juist. De instelling van de A-drive is iets anders dan de instelling van de BootSequence. Controleer maar even in je BIOS. De bootvolgorde moet zo staan dat de Floppy als eerste wordt vermeld.

Inderdaad, foutje van mij. Je moet ook kijken of booten van A-drive op ENABLED staat. Anders doet hij het ook niet.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het probleem was de diskette zelf die beschadigd bleek te zijn.

Bedankt voor alle hulp.

Ja het is gelukt, maar ik kwam er pas achter toen ik met een andere computer dan waarmee het opgeslagen was geformateerd had en opnieuw aan het opslaan was. Toen kwam de aap uit de mouw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan