• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik ben opzoek naar een formule +€. 1,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortekaas

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2018
Ik heb een vraag waar ik zelf niet uitkom....? Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen...

Het gaat om een simpele handeling als het zetten van een x teken in een vakje, waarop een reactie komt met een optelling en of zonder.... ik heb een voorbeeld mee gezonden met waar ik naar opzoek ben....

Alvast heel erg bedankt
Bekijk bijlage voorbeeld vraag HelpMij.xlsx

zet de cel eigenschappen op valuta en dan kan je volgende formule gebruiken in D6
Code:
=ALS(B6="x";"";B4)
ik ga er vanuit dat je dan zelf kan bedenken wat in D21 moet komen

Ik merk dat ik niet duidelijk genoeg ben denk ik in mijn probleem...

Het gaat er om, dat als er géén x teken word gezet er helemaal geen weergave in D6 of D8 vermeld word.... pas als er of in B6 of in B8 het keuze X teken word geplaatst moet het bedrag zonder of als het X teken in B8 word geplaatst + €.1,- worden weergegeven.... dat is althans de bedoeling of mijn idee...
Dit is een klein onderdeel van een veel groter systeem, vandaar dat het misschien niet helemaal duidelijk was....

(ps het frame vanaf A16 is als voorbeeld om het verschil te laten zien van mijn bedoeling het gaat natuurlijk alleen om het eerste frame)

Laatst bewerkt:
Hoi Willem,
Wat zegt de formule dat hij met één omhoog gaat, zuiver om het te begrijpen.
Telt hij de "X" als één.

Code:
=ALS(B6="x";B4;"")

Als in cel B6 een X staat zet dan in deze cel de waarde uit B4 en anders houd je de cel leeg ("")

Sorry Willem,
Ik bedoelde de tweede.

Code:
=ALS(B8="x";--(B8="x")+B4;"")

Waarom of hoe telt hij er één bij op?

B8= "x"
Dit kan WAAR zijn of NIET WAAR.
Door de -- wordt dit omgezet naar 1 of 0

Hoi Willem,
Nooit geweten!
Bedankt voor de uitleg!
Zelfs zonder die twee streepjes doet hij volgens mij hetzelfde?

Groetjes Johan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan