ik blijf aan het scannen tegen spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb een adsl verbinding, die we veel gebruiken maar als we de verbinding open laten staan kan ik even later niet het internet op. Na een scan met ad aware lukt het wel weer. Meestal vind ad aware geen criticle objects.
Ik heb ook een poos spysubstract gebruikt toen ging het internetten wel beter.
Moet ik ad-aware pro gaan kopen omdat die de criticle objects blokkeerd of moet ik spysubstract kopen?
of is er nog een gratis programma dat net zo goed werkt als spysubstract?
wie kan mij helpen zodat we van dat vele scannen afkomen.

Erik

is dat niet spyware guard die in de achtergrond meewerkt.

Geplaatst door lamp
is dat niet spyware guard die in de achtergrond meewerkt.
Spywareblaster ook.

Waarom raad je mensen de scan van Microsoft aan?
Die is toch nog Béta?

SpywareBlaster draait niet op de achtergrond hoor. Het draait in het geheel niet. Het beveiligt je doordat het programma bij het activeren van de bescherming bepaalde wijzigingen in het register aanbrengt.

De bèta van Microsoft AntiSpyware genereert nog veel false positives. Het merkt bijvoorbeeld ten onrechte door SpywareBlaster aangebrachte register-entries aan als spyware. Vandaar dat het "meer vindt" dan AdAware en Spybot...

het is wel gebasseerd op giant ooit een van de beste antispyware.
btw ik heb geen foute resultaten gehad bij mij heeft ie nog 3 extra gevonden waaronder msn plus omdat deze spyware zou meenemen maar ja dat is ook geen echt fout als je met sponsers installeerd.

De rest was duidelijk spyware.

Spybot heb ik al draaien, Spyware blaster werkt ook al,
alhoewel ik niet helemaal snap hoe die werkt.
Ik zal nu spyware guard gaan proberen.
maar eh.... ik heb de hele middag alweer zitten scannen.
(ook outlook expres haalt geen post binnen) dat is de reden dat ik zo laat reageer.
Heb op den duur de cookies en andere internet spullen
(temp en geschiedenis) weg gegooid. Nu draait internet weer een poosje.
Als spyware guard niet help probeer ik microsoft antispyware.

Erik

spyware guard gaat iets doen als de spyware een verdachte handeling begaan.

- Ad-aware: vindt veel, bij mij soms door de 300 dingen
- Spybot: vindt, integenstelling tot de negatieve berichten die je er vaak over hoort, ook nog enkele dingen NA ad-aware bij mij
- Spywareguard: waarschuwt vlotjes als er een BHO verandering doorgevoert wordt en vraagt of je dit wil toestaan ja/nee.
-Spywareblaster: is een programma dat enkel dingen wijzigt ter preventie, éénmalig (af en toe update checken natuurlijk)
- Spysubtract vindt ik persoonlijk een stom en slecht programma, vindt dingen die GEEN spyware zijn.
- GIANT anti-spy: is nu overgenomen door microsoft. Ik weet nog goed dat dat programma mij veel ellende heeft bezorgt en het vindt, volgens buffy, ook nog dingen die GEEN spyware zijn. Het programma werkt gewoon te actief, en das ook niet goed, je zou nog vitale elementen verwijderen he!
- Veel spyware wordt tegengehouden door een goede virusscanner, ik heb altijd al NORTON gehad en die zei nooit iets en vanaf dat ik AVG free edition heb weet ik direct wanneer er een trojan.downloader verstopt zit in een bestand en het geeft mij de kans dit te genezen of te verwijderen of in de safe te stoppen. AVG is beter en nog gratis ook, misschien dwaal ik af :p

Je ziet maar ik heb ze buiten die kl*** GIANT er allemaal opstaan.

:D

Geplaatst door James007
- Ad-aware: vindt veel, bij mij soms door de 300 dingen
- Spybot: vindt, integenstelling tot de negatieve berichten die je er vaak over hoort, ook nog enkele dingen NA ad-aware bij mij
- Spywareguard: waarschuwt vlotjes als er een BHO verandering doorgevoert wordt en vraagt of je dit wil toestaan ja/nee.
-Spywareblaster: is een programma dat enkel dingen wijzigt ter preventie, éénmalig (af en toe update checken natuurlijk)
- Spysubtract vindt ik persoonlijk een stom en slecht programma, vindt dingen die GEEN spyware zijn.
- GIANT anti-spy: is nu overgenomen door microsoft. Ik weet nog goed dat dat programma mij veel ellende heeft bezorgt en het vindt, volgens buffy, ook nog dingen die GEEN spyware zijn. Het programma werkt gewoon te actief, en das ook niet goed, je zou nog vitale elementen verwijderen he!
- Veel spyware wordt tegengehouden door een goede virusscanner, ik heb altijd al NORTON gehad en die zei nooit iets en vanaf dat ik AVG free edition heb weet ik direct wanneer er een trojan.downloader verstopt zit in een bestand en het geeft mij de kans dit te genezen of te verwijderen of in de safe te stoppen. AVG is beter en nog gratis ook, misschien dwaal ik af :p

Je ziet maar ik heb ze buiten die kl*** GIANT er allemaal opstaan.

:D

Als AdAware regelmatig 300 items vindt terwijl je SpywareBlaster en SpywareGuard gebruikt, is er iets grondig mis met jouw pc en/of internetgedrag.... (waarschijnlijk "en").

En AVG vindt dus regelmatig "een trojan.downloader". Kun je mij uitleggen wat "een trojan.downloader" is? En waar bevindt dat zich dan volgens AVG?

door de 300 is ooit eens een keer gebeurd ja, toen ik al 2 en een halve maand geen scan meer gedaan had!
Ik wordt dit echt beu hoor!
Eigenlijk probeer ik alleen maar te helpen hoor.
GA NU TOCH EINDELIJK EENS VAN MIJN DAK AF.
Ik heb trouwens al geantwoord op jouw bericht bij mijn topic over MVPS hosts, kijk daar eens...

Laatst bewerkt:
Geplaatst door James007
door de 300 is ooit eens een keer gebeurd ja, toen ik al 2 en een halve maand geen scan meer gedaan had!
Ik wordt dit echt beu hoor!
Eigenlijk probeer ik alleen maar te helpen hoor.
GA NU TOCH EINDELIJK EENS VAN MIJN DAK AF.
Ik heb trouwens al geantwoord op jouw bericht bij mijn topic over MVPS hosts, kijk daar eens...

Waarom vind je dat ik "op je dak" zit? Ik heb je al minstens drie keer verteld dat het helemaal aan jou is of je cracks wilt downloaden van gevaarlijke sites of niet, dus houd nu alsjeblieft op mij allerlei verwijten te maken. Als jij vrede hebt met het feit dat AdAware 300 foute items vindt en AVG steeds met "een downloader.trojan" op de proppen komt, dan vind ik dat prima. Als ik dan vraag wat jij bedoelt met "een downloader.trojan" en waar dat zich volgens AVG zou bevinden, doe ik dat in de hoop je van dit blijkbaar steeds terugkerende probleem af te kunnen helpen. En wat is jouw reactie? Je gaat míj allerlei verwijten zitten maken! Ben ík dan degene die al die rotzooi op jouw pc laat binnenkomen???

Ik snap echt niet waarom je nu zo boos wordt. Ik probeer alleen maar adviezen te geven, die gebaseerd zijn op jarenlange ervaring in de malware-bestrijding.

Zoals ik ook in die thread over MVPS Hosts al aangaf, ook al in mijn eerste antwoord, moet jij het helemaal zelf weten als jij cracks wilt gaan downloaden van sites die bekend staan om het verspreiden van CWS en VX2. Dat is helemaal aan jou, ga gerust je gang. Ik houd je niet tegen. Ik vind het allemaal prima en wens je er veel plezier mee. Dat zei ik in die thread ook al (zelfs twee keer) en nu zeg ik het weer. Dus waarom word je nu boos op mij?

De manier waarop je het zegt vind ik eigelijk niet zo leuk, er zijn andere manieren om te zeggen dat je het niet eens bent met iemand anders zijn surfgedrag.
Mag ik er op wijzen dat jij mij altijd aanspreekt wanneer ik iets zeg over spywareprogramma's. Ik probeer deze medesurfer gewoon een beetje te helpen door de dingen op een rijtje te zetten en nog geen 30 seconden later sta ik al volledig in quote?! :(

By the way: ik wordt nooit kwaad op iemand, alleen soms wat geïrriteerd, ja. Als ze me steeds weer met de vinger zitten te wijzen bvb.

Met die melding van AVG bedoel ik dat AVG dat aangeeft en NORTON niet, :)

Laatst bewerkt:
@compres
Misschien is hitman pro een goede optie? Lees maar eens door; dan heb je één programma, waarmee veel van de in voorgaande posts genoemde anti-spyware progjes automatisch worden aangestuurd.
NB: is alleen voor XP en W 2000, maar geeft veel bedieningsgemak.
Verder zou ik je aanraden ook een Hijack-log te plaatsen op het ASO-forum.
Kan je (na gratis registratie)
hier doen; wel eerst goed doorlezen en alle aanwijzingen stipt opvolgen.

Geplaatst door James007
De manier waarop je het zegt vind ik eigelijk niet zo leuk, er zijn andere manieren om te zeggen dat je het niet eens bent met iemand anders zijn surfgedrag.
Mag ik er op wijzen dat jij mij altijd aanspreekt wanneer ik iets zeg over spywareprogramma's. Ik probeer deze medesurfer gewoon een beetje te helpen door de dingen op een rijtje te zetten en nog geen 30 seconden later sta ik al volledig in quote?! :(

Dus ik spreek jou "altijd" aan als het gaat over "spywareprogramma's" (je bedoelt waarschijnlijk 'antispywareprogramma's')? Hoe vaak is dat gebeurd dan? In de onderhavige thread inderdaad en daarnaast zou je misschien jouw thread over het Hosts bestand ertoe kunnen rekenen. Dat maakt dan twee keer. Dus dat is "altijd"?

Ik reageer vaak op threads over antispywareprogramma's, omdat ik hier toevallig veel van weet. Dat heeft niets met jou te maken. En dat mijn antwoord in jouw thread over het Hosts bestand jou niet aanstond, dat spijt me vreselijk maar daar kan ik ook niets aan doen. Ik gaf gewoonweg het beste antwoord dat ik op basis van mijn kennis van dat Hosts bestand kon geven. Mijn antwoord verplicht jou nergens toe, je hoeft mijn adviezen helemaal niet te volgen, en voor de zoveelste keer vertel ik je dat je het helemaal zelf moet weten.

Ik heb ook nooit beweerd dat ik het "niet eens" zou zijn met jouw surfgedrag. Ik heb, zoals ik altijd doe, adviezen gegeven over een surfgedrag dat kan vermijden dat AdAware steeds 300 items vindt en dat AVG voortdurend downloader.trojans of zoiets moet verwijderen. Die adviezen geef ik om te helpen, niet om mensen verwijten te maken. Naar wat voor sites jij surft en wat jij daar allemaal downloadt is helemaal aan jou, dat heb ik je nu al minstens vier keer gezegd. En toch zie jij reden om míj iets te verwijten? Waarom je je zo persoonlijk door mij voelt aangevallen is mij nog steeds een raadsel.

En waarom je het nodig vindt mij hier op het forum zo aan te vallen is mij ook een raadsel. Wat heeft de topicstarter dáár nu aan?

nanette Bedankt voor de tip over hitman pro. Ik had er al over gehoord maar ik kon het programma niet vinden (via google).
Nu maar even kijken hoe mijn computer hierop reageerd.
bedankt allemaal

Ok

Als het voor je onduidelijk is, zal ik nog een laatste keer voor je duidelijk stellen:

WAT IK WEL GRAAG HEB:
- dat mensen op mijn topics antwoorden op een manier die een antwoord geeft op de vraag.
- dat mensen het apprecieren dat ik ze wat raad geef, kijk maar naar dat probleem met perfect keylogger, ik draag men steentje toe.

WAT IK NIET GRAAG HEB:
- dat mensen me meermaals op de vingers tikken omdat ik dingen doe die ze zelf niet zouden doen.
- dat mensen doen alsof ik ze zou aanvallen terwijl zij mij aanvallen (draai de rollen niet om buffy).
- dat mensen mij volledig in quote zetten om dan weer dezelfde opmerking te maken.

versta mij niet verkeerd, ik ben heel blij dat je op mijn topics antwoord buffy, maar antwoord op de vraag.
Is de vraag een ja/nee-vraag antwoord dan met JA of NEE. Simpel he? Als je je nu zo erg "aangevallen" voelt dat je nooit meer op mijn topics zal antwoorden, dan is dat je eigen keuze. Ik houd hierbij het onderwerp over het aantal trojans e.d. op mijn PC voorgoed voor klaar en ik zou het apprecieren moest je me niet meer in quote zetten om nog eens voor keer nummer 6 hetzelfde te zeggen. C'est fini.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan