ik denk dat het geluid op mijn moederbord het niet meer doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsielol

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
hallo iedereen,

ik heb een probleem. mijn geluid doet het niet meer nadat de stroom was uitgevallen en ik daarna een nieuw besturingsysteem er heb opgezet(geen idee of dit iets met het probleem heeft te maken).
maar in iedergeval ik kan geen geluid meer uit mijn stereo krijgen ik gebruik en 3.5 mm plug. als ik deze plug in mijn mobiel doe komt er wel geluid uit dus zo ben ik bij mijn moeder bord terecht gekomen.
ook heb ik op mijn voorkant van de pc heb ik ook nog een 3.5 mm plug maar deze zit gedeeltelijk aangesloten want de hd audio zit er in maar er is ook nog een dingetje waarop staat ac'97 die niet aangesloten zit en ik ook geen aansluiting heb kunnen vinden.
en als ik geluid via de hdmi kabel op mijn tv wil afspelen doet deze het wel.

help mij alstublieft

Mvg, Niels

Dan is er niks mis met het moederbord, maar was er iets mis met jou................
Jij bent namelijk vergeten de stuurprogramma's van je onboard geluidschip (AC'97) te installeren.

Nieuwe windows installatie betekend ook dat je je drivers opnieuw moet installeren. Doe behalve die van je geluidskaart ook de drivers voor je chipset en dergelijke installeren, dat geeft tevens de maximale prestaties van je systeem (en dit is dus gewoon iets wat je altijd bij een nieuwe windows installatie moet doen).

enig idee waar ik die drivers weg kan halen? en wat voor driver ik dan moet hebben?

ik heb op de intel website gezocht maar kom alleen maar drivers tegen van windows 7

moederbord intel model: DG41RQ

Laatst bewerkt:
zoek op welk moederbord je hebt, ga naar de website van de fabrikant en zoek jouw model. Vervolgens kan je daar dan de drivers downloaden.

Hoi Nielsielol,

Iedereen ligt al te maffen denk ik..;-)

Als je naar de site van Intel gaat, KLIK, kun je in het zoekvak jouw moederboard model invullen, en dan zoekt de webpagina de beschikbare downloads, stuurprogramma van de geluidskaart, maar ook de chipset, LAN netwekkaart...ed.
Als je Windows 7 draait, staat het erbij voor welk besturingssyteem het bestemd is, let er wel even op of je een 32 of 64bits Windows 7 hebt, en dus downloadt.

Laatst bewerkt:
@nielsielol : keep it simple. Je hebt een computer toch? Oké, die heb je ooit gekocht / gekregen? Bij de computer heb je toen vast wel één of meerdere schijfjes gekregen?

Laatst bewerkt:
even een opmerking op mijn pc draai ik op dit moment windows8. en kan alleen drivers van windows 7 vinden. ik heb geen idee of dit goed samenwerkt alleen zegt mijn vermoeden van niet. ook zitten er op het schijfje drivers van windows7. kan ik deze gewoon instaleren zonder problemen?

Mvg, Niels

grote kans dat die wel werkt, gewoon proberen, desnoods onder compatibility modus installeren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan