Ik denk dat ik gehackt ben, hoe kan ik dat bevestigd zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ihbdv

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2011
Hoe kan de hacker ontmaskeren die mijn computer heeft gehackt, en waaraan kan ik zien dat ik gehackt ben? Er gebeuren steeds raardere dingen op mijn computer waarbij ik niet in details zal treden, maar die hackt via mij ook mijn vrienden (denk ik weet ik niet zeker) Ik log sindkort in via keepass en heb fierwall en anti mallware en viruscanner (die had ik natuurlijk al langer) er op staan die eens in de zoveel tijd updaten. Ik heb overal hele moeilijke wachtwoorden en als ik die moet veranderen omdat ik denk dat het nog niet opgelost is verander ik die bij mijn buurvrouw op de pc. Voordat ik wist dat ik een hacker had was ik niet zo voorzichtig.

Ik denk dat ik gehackt ben, hoe kan ik dat bevestigd zien

Mij lijkt het ook sterk. Maar nieuwsgierig en je leert er ook nog wat van.
Met behulp van het DOS commando netstat kun je zien met welke computers er op dat moment een verbinding bestaat. Hiermee kun je achterhalen wie er verantwoordelijk is voor dat extra netwerkverkeer. Citaat. Bewijzen is wat anders he.
Tool 1 - NetStat toont de in gebruik zijnde poorten
Om te weten welke poorten actief zijn op jou pc kun je gebruik maken van het commando netstat dat in Windows is ingebouwd. Het programma biedt weliswaar niet zeer veel opties maar kan toch een aardig beeld geven welke poorten open staan wanneer je met de pc werkt:
Kies Start >> Uitvoeren. Typ cmd en druk op Enter. In het geopende DOS-venster typt je achter de commandoprompt:
C> netstat
Je ziet nu een venster zoals hierboven afgebeeld. NetStat toont een lijst van alle inbound en alle outbound netwerkconnecties, inclusief alle informatie van openstaande TCP- en UDP-poorten, IP-adressen en de status van een connectie. Het programma kent een aantal parameters. Om meer essentiëlere informatie uit NetStat te kunnen destilleren heb je deze parameters beslist nodig. Een overzicht van deze parameters kunt je opvragen terwijl je werkt met NetStat, door te typen:
netstat /?

Groet.

Wat gebeurt er dan precies?
Het lijkt mij namelijk ook sterk dat je bent gehackt.

Hackt ie je vrienden via msn? Zo ja, verander je msn wachtwoord.

ALS je denkt echt dat je gehackt bent, je kan ook proberen via tooltjes voor hacker op te spooren proberen dezelfde ook te vinden ...:D zoals bijv. met Hack Tracer/Neo Trace pro./ of MSN Blockchecker enz..enz.., maar denk ik nie echt dat die jou echt iets helpen kan ....zoiets moet je veel leren enzv...

Thanks maar zie net dat ik het in het verkeerde topic heb geplaatst. Heb windows vista. Mijn pc krijgt steeds vagere kuren. Maar heb niks gedownload en ook de virusscanner eroverheen gedaan en hij vindt geen virussen. Ik krijg nu ook op msn een grijs statusbalkje waar ik in moet typen. Mijn laptop staat wel in gewone modus. Ook loopt mijn netwerk heel erg traag en loopt aMSN steeds vast. Heb nog nooit problemen met aMSN gehad. Ook hoefde ik normaal alleen het programma wat ik wilde maar aan te klikken en dan kon ik al typen en nu moet ik, vooral bij het inloggen nogmaals het inlogbalkje aanklikken voordat ik kan inloggen.

En ja ze hackt niet alleen mij maar ook mijn vrienden want zij zeggen ook dat ze gehackt zijn...

Laatst bewerkt:
Bij deze het topic verplaatst naar windows vista.

Maak eens een screenshot van dat 'grijze statusbalkje'.
Hebben je vrienden precies hetzelfde?

Doe eens een volledige scan met MBAM.

Hoi,

Ik had meteen een screenshot gemaakt hier komt ie:

http://www.mijnalbum.nl/Album=INQPAVDO

Heb de link even zo geplakt want kan steeds minder met mijn laptop en kan zelfs niet ees meer een bijlage uploaden. Mijn pc krijgt steeds meer kuren.

Zal de scan die jij me gaf meteen ff uitvoeren. Thanks:)

Grtz.

Anti Malware byte heb ik er opstaan en update ik regelmatig en voer ook regelmatig een volledige scan uit maar er wordt niks gevonden. Dat doe ik ook met Microsoft security essentials. Toch doet mijn laptop steeds vreemder. Hij scant nu weer. Thanks!

Installeer aMSN eens opnieuw.

Dus de kuren die je computer heeft zijn:
  • aMSN grijs balkje;
  • Netwerk is traag;
  • aMSN loopt vast (kan met vorig punt te maken hebben);
  • Je vrienden hebben dezelfde kuren?

Dit hoeft op zich niets te betekenen. Is dit alles?

Hoi,

Ik heb het balke alleen als ik met A.S Chat. Niet bij mijn andere contactpersonen.

Nu kan ik zelfs niet eens meer inloggen met keepass:( Zegt continue zoiets als wachtword ongeldig, u kunt niet bij u gegevens komen:S Ik weet zeker dat ik het goeie wachtwoord heb ingevuld. Heb het wachtwoord meerdere keren ingevuld maar kom er niet meer in, capslock stond niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan