Ik denk virus...

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Virussen en antivirussen vond ik altijd onzin, omdat ik er zelf nooit last van had, zelfs wanneer ik geen antivirus had. Nu had ik er wel een, en nu denk ik ook virus. Ik had 't laats op de comp gezegeten, een dag later hoorde ik over problemen, me moeder heeft gelijk systeem herstel gedaan, aangezien niks meer reageerde. Toen ik kwam wou die niks pakken, vanaf het moment dat ik een error wegklikte. Voordat ik dat deed kon ik overal bij, behalve dat ik niet op 't internet kon komen. De browser wel ;) maar het internet niet. Ik heb gelijk in msconfig alle opstart programma's uitgezet, die waren ineens allemaal aangevinkt, daarvoor had ik ze al eerder bijna allemaal uit, en virus scan gedaan met norton, die al lang niet was upgedate, daar nooit om vraagde, ik weet niet eens waar die norton van daan kwam... Hij vond niks, dus ik computer opnieuw opstarten, en hij gaf alleen nog de melding dat norton mail niks kon, omdat er geen verbinding was, en de vraag of TPC/IP wel geinstaleerd was....
Internet deed 't nogsteeds niet...
Sinds kort hebben we een router, dus ik denk misschien dat die instellingen weggehaald zijn bij de systeemherstel. Ik heb routerboekje erbij gepakt, opnieuw IP opgevraagd, opnieuw opgestart, maar nog steeds doet ie 't niet. Ik denk dat 't een virus is....

Windhoos 98SE van de Microschoft,
Norton
en wat je verder wilt weten vraag je maar.

Wie kan mij helpen????
GRoet
Lollige, vanaf een computer die draadloos is aangesloten op hetzelfde netwerk.

Windows 98 en systeemherstel? Vreemde combinatie :)

Download Mcafee stinger http://vil.nai.com/vil/averttools.aspx en zet het op een diskette, cd of memstick (downloaden op een pc waar je wel internet hebt) en run het tooltje op de geinfecteerde pc

Aarg!!!!
Als ik draai vanaf floppy dan geeft ie eerst zo'n standaard foutmelding met details knop en dat je contact op moet nemen met de leverancier etc, en in de window balk staat dan altijd welk programma dan vast loopt, maar nu staat er <onbekend>
Daarna krijg ik de melding dat de bewerking is geannuleerd door geldige systeem beperkingen, en dat ik contact moet opnemen met systeembeheer!! En er is geen systeembeheer, er is geen root account, het is gewoon maar een losse PC!!!!

Als ik wil kopieren naar HD krijg ik de foutmelding dat het apparaat niet beschikbaar is.

Rotfloppy!!!!!

Wat nu???

Niemand nog een ideetje???
ik krijg 't internet echt niet meer aan de praat!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan