Ik ga een nieuwe pc bouwen zien jullie nog problemen in mijn build?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gustavvraag

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
dit wordt hem.

Sharkoon vg5-w
MSI z170a gaming pro
samsung ssd 500gb
i5 6600k
Kingston HyperX FURY DDR4 16gb
Corsair 650 watt voeding
Cooler Master Hyper 412S
Amd radeon r9 390

Bedankt voor het meekijken!

MSI brengt mij teveel BIOS-updates uit, ik moet er niks van hebben...
Uiteraard is dat persoonlijk, het is jouw geld en jouw beslissing.
Persoonlijk kies ik voor Gigabyte, Asus of ASRock ( de laatste blinkt uit in klantenservice en support ).

Ik zie dat je t.o.v. de machine die je een maand of twee geleden wilde kopen fors bent omgegaan ?

Behuizing: Sharkoon VG5-W - Blauw
Processor: AMD Vishera FX-8350, EightCore
Koeling: Fluisterstil (Cooler Master Hyper 412S)
Moederbord: MSI 970 Gaming
RAM: Crucial Ballistix Sport 16GB
Grafishe kaart: AMD Radeon R9 390 8GB
Opslag: 2000GB HDD Sata III
DVD: DVD Brander / Speler
Geluid: Standaard geluidskaart
Netwerk: 1Gbit netwerkkaart
Voeding: 550 Watt Corsair voeding

Laatst bewerkt:
In geval van ASRock: 1 van deze 4 moederborden waarschijnlijk. Ik heb hier de vergelijking gelinkt zodat je kunt kiezen welke zaken er voor jou wel of niet van belang zijn.
Voor Asus zou dat 1 van deze 4 worden.
En tenslotte voor Gigabyte 1 van deze 4.

Deze, in totaal 12, moederborden heb ik geselecteerd op basis van je budget en geboden features.
Van deze 12 zou mijn voorkeur uit gaan naar de ASRock Z170 Extreme4 omdat deze voor mij de meest aantrekkelijke features biedt ( dual BIOS, Usb 3.1, Usb-c Displayport etc. ) maar als jij daar niks mee hebt kies je uiteraard een ander, goedkoper bord. :thumb:

ik denk dat ik inderdaad voor de asrock z170 extreme4 ga. Dan kan ik ook vooruit in de toekomst ivm upgraden. Op Azerty zie ik dat ze geen sata kabels meeleveren alleen een sli bridge, dus sata kabels zou ik er dan nog even bij moeten doen. En inderdaad wat gast0225 zei, ik ben nu van plan zelf de machine te bouwen in plaats van op gamepc te bestellen, dat maakt dat ik duurdere onderdelen kan kopen omdat zelf maken ongeveer 200 euro goedkoper is dan laten maken. Daarom ben ik nu toch voor intel gegaan.

Ik heb bij Azerty en Afuture geken naar dit ASRock bord maar ik zie nergens staan dat er geen SATA-kabels meegeleverd worden..?
De meeste fabrikanten leveren er minimaal 2 mee, sommige zelfs 4 ( 2x SATA 300 en 2x SATA 600 )...
Zou daar even over bellen of mailen voor je dingen besteld die je niet nodig hebt....heb hier zeker meer dan 10 nieuwe SATA-kabels liggen die overgebleven zijn van diverse builds :D
Voor een game setup zou ik zelf altijd voor een Intel processor kiezen boven een AMD, is wel duurder maar presteert ook beter.

Zelf bouwen is gewoon fun :cool:, je leert er van en bespaart je geld dus wat dat betreft ben ik het met je eens.
Zo moeilijk is het ook niet, gewoon rustig aan en stap voor stap, tussentijds controleren of alle kabels goed zitten etc.
Er zijn ook zat videootjes te vinden op Youtube als je ergens niet uit komt en anders kun je altijd hier op het forum terecht :thumb:

Succes met je uiteindelijke keuze en het bouwen :thumb::thumb:

Ik heb even gemaild en er worden inderdaad sata kabels meegeleverd. Heel erg bedankt voor jullie hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan