Ik ga een nieuwe PC kopen en wil graag advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Ik wil een nieuwe PC kopen ter vervanging van mijn 6 jaar oude 500Hz/128MB/20GB systeem. Vooral omdat het te traag geworden is en te weinig disc capaciteit.
Wat ik er mee doe: office, e-mail, WWW, digitale foto's, geen games.

Ik denk aan:
- CPU 3.0GHz of beter; merk niet belangrijk, maar als alles gelijk dan Intel
- 1024 MB geheugen, 200GB hard disk
- floppy drive, DVD-ROM drive, DVD-re-writer double layer met Nero software
- video kaart 128MB of meer (hoeft niet bijzonder te zijn; geen hoge eisen)
- geluidskaart mag on-board, geen eisen
- modem
- bestaande WLAN en PCTV kaarten worden overgezet
- XP Pro NL
- zwarte kast met heel stille koeling (systeem staat in woonkamer)
- toetsenbord, muis, monitor, loudspeakers, webcam, printers, scanners, USB sticks etc. niet nodig
- andere software (applicatie, virus, etc.) niet nodig

Graag commentaar en advies
 
Hoeveel euro wil je er voor uitgeven.
 
lolz

ten eerste weet je zeker dat dat systeem dat je had 6 jaar oud is ?(6 jaar oude 500Hz/128MB/20GB systeem)

maare tegenwoordig heb je pak hem beet 500 a 600 euro een systeem waar je mee kan leven met wat jij wilt


maar als je dan toch besluit om dig foot's te gaan verbeteren en of te gaan gamen ( kids) kan het later duurder uitvallen omdat het sys wat je nu haalt is al NU te oud :(



SUC6 Seedog
 
Dat systeem is niet slecht, maar een top systeem kan je het ook niet noemen. Maar vraag je nu wat bv zouden aanraden voor supperstil?
Dan kan je met SillentMaxx (duits merk) al een heel eind komen (produceerd 0 decibel voedingen en tot 21 Db fans voor procecors maar ook 10-15 db, wel is dit merk zachtjes uitgedrukt stinkend duur...
De videokaart, als je kids er mogenlijk mee willen gamen is een 256 kaart toch wel aan te raden (GeForce 6800 Ultra 256 bv). Maar die videokaart maak dan ook wel veel lawaai... voor de rest, heb jij toevallig een mannelijke kater (kat)? Indien dat het geval is zou ik voor een willte kast gaan, Mijn kat heeft zo al meerdere keren ervoorgezorgt dat een PC van boven tot onder vol hangt... :mad:
 
humpe zei:
Hoeveel euro wil je er voor uitgeven.

Bij Aragorn kom ik rond de 800 Euro; dat leek me redelijk.
Zij adviseren een Zalman cooler 7700 vanwege het geluid. Heeft iemand daar ervaring mee?

Sgt.Seedog zei:
Ten eerste weet je zeker dat dat systeem dat je had 6 jaar oud is ?(6 jaar oude 500Hz/128MB/20GB systeem)
Ja, maar het geheugen is uitgebreid en de disc is nieuwer

Sgt.Seedog zei:
maare tegenwoordig heb je pak hem beet 500 a 600 euro een systeem waar je mee kan leven met wat jij wilt
dat bedrag haal ik niet; waar moet ik dan zijn ? (en, ik wil ook een service-adres, voor als er ooit een echt probleem is.)

Sgt.Seedog zei:
maar als je dan toch besluit om dig foot's te gaan verbeteren
dat wil/doe ik wel (Photoshop), maar heb daar voor mijn gevoel alleen veel geheugen voor nodig, vandaar die 1024MB of is dat niet waar?

wynand zei:
De videokaart, als je kids er mogenlijk mee willen gamen is een 256 kaart toch wel aan te raden (GeForce 6800 Ultra 256 bv). Maar die videokaart maak dan ook wel veel lawaai... voor de rest, heb jij toevallig een mannelijke kater (kat)?
Gamen is echt geen issue, de kids zijn al uit huis ...en mijn oudste kleinkind is 4.. en een kat heb ik ook niet meer, ben er behoorlijk allergisch voor.

Iedereen hartelijk dank voor jullie input!
 
Always welcome...
jammer dat je allergish bent voor katten, heeeele lieve beestjes hoor :)
 
Kijk eens bij Dell
Dan kom je voor een 3,0 Ghz, 1024mb, 250 Gb Sata, 128mb video (X300se) en officiele software voor net geen € 750,- en Dell sytemen zijn ook bijzonder stil.
 
maestro12 zei:
Kijk eens bij Dell
Dan kom je voor een 3,0 Ghz, 1024mb, 250 Gb Sata, 128mb video (X300se) en officiele software voor net geen € 750,- en Dell sytemen zijn ook bijzonder stil.
fijne systeemen hoor... Zwijgen we over de bus snelheden die traag zijn en over de laatere niet bestaande uitbreidings mogenlijk heden? op www.dell.com kan je een insidevieuw nemen en dan zie je dat je nauwlijks extra slots hebt...
 
wynand zei:
fijne systeemen hoor... Zwijgen we over de bus snelheden die traag zijn en over de laatere niet bestaande uitbreidings mogenlijk heden? op www.dell.com kan je een insidevieuw nemen en dan zie je dat je nauwlijks extra slots hebt...


Kom jij dan even in de Dell's kijken die ik hier thuis heb staan, mag jij nog eens proberen te beweren dat Dell's traag zijn.
Ik zie vier uitbreidngs sloten: 1× PCI-E 16×, 3PCI sloten (waarvan 1 gecombineerd met een PCI-E 1× slot) Dat lijkt me voldoende, er zitten nu een Videokaart een TV-kaart en een geluidskaart in, wat ga jij er nog meer in willen zetten?
Hoezo zwijgen over over bussnelheden, ik zie ze toch echt staan.
Bovendien als jij in een computerzaak staat en iets is je niet duidelijk vraag je toch ook om uitleg, dat kan ook gewoon bij Dell hoor.
 
Als ik mijn configuratie echt uitwerk dan kom ik incl. verzendkosten bij Dell op ongeveer 900 Euro en dan krijg ik een hoop spullen die ik niet wil zoals een monitor en allerlei ongewenste software en aanbiedingen (virusscanner, ADSL, etc.).
Bovendien kan ik dan niet naar een winkel toe om met iemand die er iets van begrijpt te kunnen overleggen.
Kortom ik heb een voorkeur voor een zaak zoals (willekeurige volgorde) Paradigit, MyCom, Aragorn en ze zijn als je goed rekent ook nog goedkoper dan Dell.
Dus, los van de slots, geen Dell voor mij!
 
maestro12 zei:
Kom jij dan even in de Dell's kijken die ik hier thuis heb staan, mag jij nog eens proberen te beweren dat Dell's traag zijn.
Ik zie vier uitbreidngs sloten: 1× PCI-E 16×, 3PCI sloten (waarvan 1 gecombineerd met een PCI-E 1× slot) Dat lijkt me voldoende, er zitten nu een Videokaart een TV-kaart en een geluidskaart in, wat ga jij er nog meer in willen zetten?
Hoezo zwijgen over over bussnelheden, ik zie ze toch echt staan.
Bovendien als jij in een computerzaak staat en iets is je niet duidelijk vraag je toch ook om uitleg, dat kan ook gewoon bij Dell hoor.
mijn bericht was algemeen, de hogere prijsklassen,denk maar aan de XPS reeks zijn hier beter in, voor de rest wordt je het minimaale geleverd.
je zegt, 1x pci-e, hebben ze je nog een onboard durven aansmeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan