Ik geraak niet aan files van de andere pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nirva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nirva

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Hallo,

wij hebben hier thuis een draadloos netwerk met 2 pc's (Win XP).
Wij hebben daar een draadloze router voor van USRobotics.
Vroeger draaide alles perfect maar sinds een tijdje kan ik van de ene pc de files van de andere pc niet meer bekijken. Wat raar is, is dat ik van de pc wel de files van boven kan bekijken maar niet omgekeerd.
Als ik dat probeer (via my network places) zegt hij altijd:

" \\Beneden is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permission.

Access is denied"

Kan iemand helpen? Als ik niet genoeg informatie geef, vraag het dan maar gewoon

Danku

Probeer eens te kijken op de PC waar je niet opkomt bij de netwerk verbindingen en kijk of bestanden en printer delen wel aanstaat.

Ga naar Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > rechtermuisknop op het icoontje van de draadloze netwerkverbinding > eigenschappen > en in het lijstje wat je bovenaan ziet moet Bestands- en Printerdelen voor microsoft-netwerken aangevinkt zijn.

Dit moet je dus doen op de PC waar je niet op komt, uitteraard moet er op die PC uberhaupt wel een gedeelde map of schijf zijn.

Ja, dat stond al geselecteerd.
Iemand anders een idee?

Laatst bewerkt:
Ik had tot vanochtend hetzelfde probleem. Ten eerste heb ik beide computers dezelfde naam en wachtwoord gegeven, ten tweede heb ik in het register iets veranderd, waarna ik alles kon zien, wijzigen en printen van en naar beide computers. De waarde die in het register gewijzigd moet worden staat in: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa. Daar staat: restrictanonymous en restrictanonymoussam, die allebei de waarde 0 moeten hebben. Hierna opnieuw opstarten. Zie eventueel http://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1051102 Uiteraard moet de firewall (ik heb Zonealarm) de boel doorlaten, maar dat spreekt voor zich. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Succes.

Geplaatst door Nirva
Ja, dat stond al geselecteerd.
Iemand anders een idee?

probeer de computer gewoon een keer opnieuw toe te voegen aan het netwerk [de wizzard gewoon opnieuw uitvoeren]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan