Ik heb 2 besturingssystemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wumbo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
20
hoe verwijder ik een besturings systeem, en hoe herstel ik er een?

Hoi, ik heb vanmiddag mijn computer geformateerd alleen nu heb ik 2 besturingssystemen, en ik weet niet hoe ik die andere kan verwijderen. Op een besturingssystemen kan ik niet meer op komen, want als ik dat dat selecteer staat er iets van: er ontbreekt iets installeer eerst system32 hall.dll. Zoiets staat er, ik denk dat dat komt omdat ik al eerder heb geprobeerd het besturingssysteem te verwijderen, dus heb ik de map windows verwijderd. En het besturingssysteem waar ik niet meer op kan komen staat nog belangerijke bestanden dat ik nodig heb dus ik wil dat nieuwe besturingssysteem eigenlijk verwijderen en weer op die oude kunnen, bedankt voor het lezen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hey ,

belangrijk is hoeveel parities heb je als je een C: en een D: schiijf hebt.

je installeerd een besturingsysteem op C dan behoor je het volgende besturings systeem op D: te installeren.

als je dan D: formateerd om het ene besturingsyteem te "verwijderen" is dat niet genoeg. om dat er in het register die zich op de C schijf bevind dan nog altijd bestanden "links" naar het oude besturings systeem bevinden .. dan krijg je als het ware bij het opstarten een boot menu met de keuze uit twee besturingssytemen..

dit kun je oplossen door:
bij xp:
Ga naar Start -> Deze computer -> druk met je rechtermuisknop op Deze computer -> Kies in het snelmenu dat verschijnt voor Eigenschappen en maak het tabblad Geavanceerd actief. Ga nu naarOpstart-en herstelinstellingen -> instellingen -> haal het vinkje weg bij lijst met besturingssystemen seconden weergeven -> bevestig met toepassen en ok


met deze functie verweider je niets .. je kunt het ook verwijderen maar dat is riskanter..

de bestanden die je nodig hebt.. ku nje als je ze niet al verweidert hebt nog gewoon vinden bij deze computer.. en dan op de schijf waar je het "verwijderde"besturings systeem op geinstalleerd had. maar als ik het zo lees zijn ze weg..

Mvg Hollander
 
ik heb een D, E en F schijf ik heb zoals je zei op de D en C schijf een besturingssysteem staan ik wil er gewoon 1 hebben dus ik wil die andere op de D schijf verwijderen ik heb perongeluk ook de paritie van de D schijf verwijderd hoe krijg ik die terug? en hoe verwijder ik het besturingssysteem op de D schijf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan