Ik heb 6 scanners teveel...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

Op één van mijn systemen is een SCSI scanner aangesloten. Als ik in Apparaatbeheer kijk, zie ik deze maar liefst 7 keer staan. (Zie bijlage) Ik heb echt maar één scanner... Ik heb ze allemaal verwijderd maar na de volgende herstart kwamen ze net zo snel weer terug. Nou werkt die scanner prima maar heeft iemand een verklaring voor dit fenomeen?
Systeem: A7M266\ AMD Athlon XP 1800+\ 512 mB geheugen. Scanner: HP ScanJet 4p, aangesloten op een SCSIkaart.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Schakel je de overige uit, dus niet ongedaan maken maar uitschakelen, dan starten ze niet meer mee op.

Bedankt voor je reactie.

Heb ik al gedaan maar waarom wordt het ding 7 keer herkend? Dat vraag ik me af.

Heb je het zoveel keer geinstalleert, zodat in je register hij er nog zovel naar verwijst.

Nee, na een herinstallatie van XP zet ik de scanner aan, herstart de computer en dan vind ie 'm automatisch. En dat heeft ie blijkbaar 7 x gedaan. Het gekke is dat je de eerste keer de meldingen in de Taakbalk ziet staan dat er nieuwe hardware gevonden is enzo. Maar bij de volgende keren heb ik niets gezien. Gek hé?

Ja, boehhhh :D

Spook1.gif

Laatst bewerkt:
Opgelost :) Op de achterzijde van de scanner zit een schakelaartje waarmee je een adres kan instellen. Uit-de-doos stond het ding op 7 en dat heb ik altijd zo laten staan, niet wetende waar dat schakelaartje eigenlijk voor was. Die staat nu op 1. Daarna alle overbodige "nep"devices verwijderd en opnieuw opgestart en ze waren ineens weg. (misschien was alléén opnieuw opstarten ook afdoende geweest. Wie het weet mag het zeggen)
In elk geval bedankt, Bandit :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan