ik heb een HP DV7-3130ED...

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoHuis

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Ik heb een HP DV7-3130ED.

En wil hier Windows XP pro op installeren. Nu las ik in everest dat het systeem 64 bit is.

Houdt dit in dat een 32 bit Windows XP het systeem kapot maakt of niet gaat werken?
mvg

Het maakt het niet kappot maar het werkt wel gewoon. Naja het is maar wat je gewoon noemt. Als ik het goed had ondersteunen de 32bits (x86) versies van windows maar maximaal 3.2GB RAM (werkgeheugen), en als je 4 of meer hebt, heb je een x64 (64bits) besturingssysteem nodig om die ram volledig te benutten.

Aangezien jouw specs:
Intern RAM-geheugen 4 GB

Vanaf een andere site:
Geheugen capaciteit 4 GB

Dus dat van jouw/u heb je 64bits nodig om het helemaal te gebruiken.

En hier een citaat van microsoft zelf:
De termen 32-bits en 64-bits hebben betrekking op de manier waarop de processor (ook wel CPU genoemd) van een computer omgaat met gegevens. De 32-bits en 64-bits versies van Windows zijn ontworpen voor gebruik op computers met 32-bits of 64-bits processors.

64-bit versies van Windows kunnen meer geheugen gebruiken dan 32-bit versies van Windows. Het schakelen tussen processen wordt daardoor versneld. Als er meer gegevens in het Random access memory (RAM-geheugen) kunnen worden geplaatst, hoeft de vaste schijf niet te worden geraadpleegd bij het schakelen tussen processen. Hierdoor worden de prestaties van programma's verbeterd

...

En heeft iemand al geprobeerd het systeem te downgraden naar xp, het wordt wel heel moeilijk omdat HP daar geen support voor geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan