Ik heb een netwerkkaartje die om één of andere reden niet geïnstalleerd wilt worden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een netwerkkaartje die om één of andere reden niet geïnstalleerd wilt worden.

Het is de bedoeling dat het kaartje direct met een ethernetmodem het internet op kan.

De volgende gegevens heb ik gevonden:

PN993-TX
Netline 10/100
PCI Card

-----

Farallon NetLINE

10/100 PCI PN993

Is het wel een plug en play apparaat?

De Computer is een IBM (pentium 3) waar later de ethernetkaart is ingeplaatst.

Ik ben een tijdje aan het klieren geweest, maar kom niet verder.

Ik zit er aan te denken om een Ethernetkaart van Sweex voor ongeveer 5 euro te kopen, dat scheelt een hoop tijd en ellende.

Echter voor ik dat doe, wil ik weten of het simpel is op te lossen.

De CD-Rom met drivers heb ik, maar op één of andere mannier wil het niet lukken.

Herkend je pc de kaart wel..?
config.scherm > systeem > hardware.
Kan je daar je kaartje wel vinden..?
Als dat zo is, staat er dan een uitroep teken bij of wat anders?

Ja, er staat een uitroepteken bij.

(windows 98 SE)

Miauw zei:
Ja, er staat een uitroepteken bij.

(windows 98 SE)
Lange Pier zei:
Je kunt hier, als je je hebt aangemeld, de driver ervoor downloaden.

http://www.proxim.com/

Dan zou ik de raad van @Lange Pier toch ten harte nemen, en proberen de nieuwste driver te verkrijgen.

Als dit allemaal niet wil lukken, kan je altijd nog proberen te deinstalleren en kaart uit je pc halen > dan pc opstarten en de driver in W98 proberen te installeren en dan vervolgens de kaart weer inbouwen bij voorkeur in een ander slot. In deze volgorde.

Het blijft W98 en het blijft je verbazen...!:p

Volgens mij moet je het product nummer invoeren die ik juist weer hier niet bij de hand heb. Ik heb de drivers op CD-Rom dus de kaart even er uit halen en na het opnieuw opstarten en afsluiten opnieuw er in plaatsen. Indien die het nog niet doet koop ik gewoon een nieuw kaarttje van 5 euro, die zijn tegenwoordig meer plug en play dan die van 4 jaar terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan